Jump to content

Vinterlagre båt med full eller tom drivstofftank

qwerty

Recommended Posts

Jeg vet ikke hvorfor denne tråden har blitt til en diskusjon om oljerbytte når tråden omhandler lagring av bensin med tom vs full tank...

Vil anbefale trådstarter å tilsette stabilserende stoff som f.eks 2+4 fra Evinrude, dette stoffet tar vare på bensinen og drivstoffkomponentene til neste sesong. Kjør gjerne en tur med dette stoffet i bensinen før du tar båten på land. Om du har full eller halvfull tank tror jeg spiller mindre rolle, jeg har aldri tatt hensyn til dette og har aldri hatt problemer med kondens. Lykke til.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

John_Kr skrev for 18 timer siden:

Jeg vet ikke hvorfor denne tråden har blitt til en diskusjon om oljerbytte når tråden omhandler lagring av bensin med tom vs full tank...

Vil anbefale trådstarter å tilsette stabilserende stoff som f.eks 2+4 fra Evinrude, dette stoffet tar vare på bensinen og drivstoffkomponentene til neste sesong. Kjør gjerne en tur med dette stoffet i bensinen før du tar båten på land. Om du har full eller halvfull tank tror jeg spiller mindre rolle, jeg har aldri tatt hensyn til dette og har aldri hatt problemer med kondens. Lykke til.

Det er mange båteiere som bruker båten sin lite. Fikk info fra en av Norges aller fremste Evinrude mekaniker at det hadde vært flere injector havari på blant annet E-tec grunnet dårlig bensin eller kondens. Ifølge Evinrude vil en mikroskopisk dråpe med vann knekke injectoren. Til trådstarter vil bensin som har stått så kort tid og som blir skiftet ut sjeldent eller aldri medføre havari eller stans. De fleste jeg kjenner setter båten til lagring med lite bensin og fyller opp på våren. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...