Konsensus Startet 26.September.2011 Link til dette innlegget Startet 26.September.2011 Kom i skade for å miste et gammelt vinsjhåndtak over over bord når jeg lånte en båt av en kamerat. Har nå et voldsomt strev med å skaffe et nytt da det ser ut til å være en utgått modell. Tips om hvor jeg kan finne en erstating tas i mot med takk. Kjøper gjerne et brukt håndtak om noen har det og. Det stod ikke noe modell betegnelse på vinsjen. Evt, tips dersom jeg må bytte hele vinsjen? Håper noen har noen tips. Hilsen Andreas Bilde vinsj Bilde håndtak (for ordens skyld, det som passet til denne vinsjen var speilvendt) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Det går vel bra å kontakte forhandler evnt. fabrikant. Sitér dette innlegget Link to post
Dekken Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Prøv Tackel och Tåg i Stockholm. send han et bilde og han skaffer det meste. De har enorme mengder med utstyr til eldre båter... http://www.tackel-skeppshandel.nu/ Sitér dette innlegget Link to post
Konsensus Svart 26.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Er usikker på hvem som er fabrikant ettersom det ikke står noe info på vinsjen. I tillegg så er det mye som tyder på at det er utstyr som ikke er i bruk lengre. Tror det står på en gammel Selden mast. Takker for tipset om Tackel og Tåg. Har sendt avgårde en e-post, og håper de kan komme til unnsetning. Kjedelig om jeg må kjøpe ny vinsj. Andreas Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Jeg mistet helt likt håndtak. Ligger på noen hundre meters dyp i Nedstrandsfjorden... Jeg klarte ikke å finne nytt, så jeg solgte like godt hele båten... Ok, var kanskje ikke derfor båten ble solgt, men jeg fant ikke nytt før salget Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Lazyjack Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 (redigert) Dette er ingen nøtt men et helt alminnelig vinsjhåndtak til en helt alminnelig Andersen vinsj. Kan skaffes fra mange hold men et greit sted er Hjertmans, artikkel 4342-8 eller 4342-11. Redigert 26.September.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 4345-18 eller -111, så slipper du å kjøpe hele vinsjen... Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Skåne er importør i Norge og det er bare å søke på forhandler der. Jeg har forøvrig liggende to slike vinsjer hjemme som er til overs. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
jernkjøl Svart 26.September.2011 Link til dette innlegget Svart 26.September.2011 Maritim selger Andersen vinsjer og kan skaffe nytt håndtak på bestilling. Nye vinsjer av denne typen selges fortsatt. Sitér dette innlegget Link to post
Konsensus Svart 27.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 Da var nytt håndtak bestilt. Takker for hjelpen! Veldig hyggelig at folk tar seg tid til å svare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.