Frøken Fryd Svart 9.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Slik ser årets gjesteliste ut: 1x Bergen (venter på oss i baren) 1x Bonita I 1x Christel III 2x Fradal 2x Frøken Fryd 1x Gnisten 2x Hpb70 2x Ida Marie III 1x Kjell E 2x Kmiland 2x Liberty 2x Lillefix 2x Nimba 2x Oscean 1x Primusmotor 2x Rolk 2x sumo 1x TrondT 1x 880 Tar vi frem kalkulatoren er vi 29 gjester samlet rundt julemiddagen, vi har plass til 1 gjest til. Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Hei det ser ut som det muligens ikke blir noe julebord på meg denne gangen, så har jo en "bilett" som jeg kan selge til noen visst det er interessant. Er det noen som har bruk for en til innkjøpspris:-) Er ikke 100% avklart om jeg kommer eller ikke, men må jo sjekke om det er noen som kanskje trenger en:-) god jul. Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Kaptein Nemo Svart 21.November.2011 Link til dette innlegget Svart 21.November.2011 Jeg kjøper gjerne den ledige plassen. Hilsen Rolf Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 22.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.November.2011 Da har Kaptein Nemo overtatt plassen til Primusmotor. Kun få dager igjen Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 24.November.2011 Link til dette innlegget Svart 24.November.2011 Er dette transporten vi skal bruke fra Torget til Sukkerhusbryggen i morgen ? Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.November.2011 Link til dette innlegget Svart 24.November.2011 Gleder oss til imorgen Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Frøken Fryd Svart 24.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.November.2011 Er det flere som kommer med båt? Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Jeg kommer med båten. Planen er å gå fra Florvåg klokken tre, og legge seg på Zacken. Kaj (Ida Marie III) er forhåpentligvis matros. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Volvomekanikeren Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 (redigert) Jeg og Liberty kommer med båt Alle som kommer i båt, pass på! Skal bli spring flo i helgen, og bryggen kommer mest sannsynlig til og være under vann... http://www.bt.no/inc...rd-2615442.html Redigert 25.November.2011 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Frøken Fryd Svart 25.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Dere kan vurdere å legge dere inne med Kløverhuset om det er tilgjengelig, der er det godt le og kaien er høyere innerst. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 25.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Synes jeg så Rolk ytterst på Zachen på vest siden av piren nå. Midnatsol er noe forsinket grunnet kraftig motvind og særlig over Stadhavet. Men de burde være fremme i firetiden. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Christel ligger på utsiden av Rolk nå:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Gnisten Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Ser Midnattsol ligger til kai nå. Når stiller folket? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
880 Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 (redigert) ved 3 til 4 "glass" Redigert 25.November.2011 av 880 (see edit history) Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Volvomekanikeren Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 (redigert) Ligger på Zachen utenfor en Sundancer 355. Sealine SC39, velkommen ombord, ankerdram serveres! Redigert 25.November.2011 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Frøken Fryd Svart 25.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 BP båter i vågen og Midnatsol ankommer kaien. Da er det bare å komme! Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Utrolig koselig kveld med masse bra folk! Flere enn meg som er spent på hvem vinneren av oppgavene var? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bergen Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Enig med sjømann og 3 x hurra for Frøken Fryd som sto for planleggingen og som omsider fikk baatplassen på et maritimt sted for julesamling Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Tiltredes :-) Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Bonita I Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 En kjempekoselig kveld - og all honnør til "Frøken". Måtte dessverre forhale rundt midnatt , mens brorparten av det gode selskap antagelig fortsatte til båtene på vågen. Referat og (redigerte) bilder venter vi på ::)) Bare å glede seg til neste år - dette var knallbra :cheers_wine: Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Ida Marie III Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Ja, må bare si meg enig, var kanonbra og ha julebordet på hurtigruten, selv om vi trakk oss tilbake litt i tidligste laget... Regner med dette blir en fast tradisjon Frk. Fryd... Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Knall - kveld! All honnør til Frøken Fryd for bra opplegg:-) Eneste minuset var å bli vekket av et trykklufthorn fra Rolks fordekk Hadde ikke helt funnet idealformen, da jeg seg ut Vågen i ett-tiden men det gikk bra. Får skylde på Liberty, og hans cognac Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Volvomekanikeren Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Eneste minuset var å bli vekket av et trykklufthorn fra Rolks fordekk Vi sov alt for godt vi altså, hørte verken horn eller storm Våknet ikke før i halv 3 tiden, og hev fortøyningene i halv 4 tiden Får skylde på Liberty, og hans cognac Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Laholm Svart 28.November.2011 Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Ikke overraskende at kvelden ble en suksess. Det du trenger er en god organisator og positive deltakere. For noen av oss var det like greit at vi hadde innsett at dette ikke kom til å gå, det var en blandet fornøyelse å sitte på Rygge lufthavn og vente på at Norweigan skulle skru fast løse deler på flyet. Det hadde vært betydelig verre hvis jeg i utgangspunktet hadde trodd jeg skulle rekke julemiddagen, særlig ettersom kriseløsning med alternativ feiring hos Bitteliten ikke var på plass! Håper jeg klarer planlegge livet mitt bedre neste år Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Frøken Fryd Svart 29.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Her kommer noen bilder fra fredagen, takk for en hyggelig kveld! Klokken 18:00 stilte alle 29 presist ved middagsbordet, selv om hurtigruten kom sent til Bergen var det ingenting som tydet på at kokken var forsinket. Det var mye god mat å velge mellom, både pinnekjøtt, sjømat og annet. Tallerkenen ble fylt opp og når dessertbordet ble oppdaget dukket problemstillingen opp igjen. Rundt 20:00 fikk undertegnede tilsnakk for å spise for sent men gjestene ble sendt noen dekk opp for å få seg en kaffe og noko attåt. Vi ble samlet i panoramaen underholdt av en, var det gitar han spilte? Jeg må helt ærlig innrømme at praten med båtfolket overkjørte underholdningen fra scenekanten. Etterhvert ble det også en quiz. Når klokken var passert 23:30 beveget vi oss nedover mot båtene på Zachariasbryggen. Planen var å besøke alle men tiden går fort når man koser seg. Takker for gjestfriheten i havnen! I år kom mange med sin bedre halvdel og jeg vil tro flere vurdere det samme om vi styrer i samme retning neste år. Så litt om quizen, det ble delt ut ark til alle med 12 spørsmål, noen valgte å samles i gruppe. Bergen er Norges mest største Cruise havn, men hvor mange skipsanløp har Bergen og Omland totalt i året (2010)? En liten skrivefeil i innledningen, men spørsmålet var greit. Jeg var ute etter antallet skipsanløp i Bergen og omland, det var mange som svarte 241 som er antall cruisebåter. Det riktige svaret er 27654 (har også gikk rett til de som svarte 27000) I en hall i Vibrandsøy i Karmsundet bygges det i disse dager en båt av noen av landets fremste eksperter, men hvilken type båt? De fleste hadde fått med seg at det bygges ett Vikingskip. For kort tid siden ble dampskipet SS Gairsoppa funnet på 4700 meters dybde utenfor kysten av Irland. Hvorfor sank skipet og hva gjør skipet så interresant i dag? Skipet som ble torpedert av den tyske U-101 hadde sølvlast til en verdi av 1,3milliarder norske kroner (her måtte man ha rett last og at båten ble senket) MS Strumsvik var uheldig og gikk på Håøya i Nordhordland, men hvordan kom skipet seg av grunn? Når Straumsvik går på grunn bruker de like greit sin egen gravemaskin for å komme seg på sjøen igjen. Når ble første Midnatsol bygget og hvor mange hurtigruter før dagens Midnatsol har hatt navnet? Nytt lurespørsmål, det er 3 skip som har hatt navnet før dagens. En kjent båtprodusent har nylig besluttet å flytte produksjonen til Polen, hvilken? Det var ingen nyhet for gjestene at Askeladden flytter sin produksjon til Polen. If forsikring hevet i sommer en større fritidsbåt etter mistanke om svindel. Hva slags båt var det? Båten If hevet var en Sunseeker 62 (Sunseeker er godtatt) For to måneder siden sank en fritidsbåt i vågen, men hvor? Overraskende mange hadde rett på dette spørsmålet, fritidsbåten sank ved Blaauwgården i C. Sundts gate, båten er nå fjernet. Nye målinger fra Statens Kartverk viser at Norges kystlinje (strandlinje) er lengre enn antatt, men hvor langt? Til sammenligning er ekvator 40.000km. Jeg vet ikke om lengden på ekvator bidro til hjelp eller forvirring, de nye målingene viser at strandlinjen tilsvarer 103.000km eller 2,5 ganger rundt jorden. (100.000km er også godkjent) For to år siden ble Beffen stjålet, men hvor fant de igjen ferjen? Mange hadde funnet igjen Beffen ved Elsesro i Sandviken (Gamle Bergen og Sandviken er godtatt) Hvor gikk din lengste båttur i år? Gjestene har alle vert i båt i år, noen lengre enn andre. Jeg nevner Krisiansand, Frankrike, Skjerjehamn, Hoplandsosen, Lillesand, Stavanger, Østersjøen+Gøtakanal, Fedje, Karibien, Gibraltar, Haakonshella + Englansbåten, Stord, Trondheim, Kalvågx4, Nordvik og noen hadde også tatt den lange turen over Vågen i Bergen! (blanke svar fikk ikke poeng) Hvor på Vestlandet er dette? Så var det tid for kveldens hovednøtt, det var mange telefoner i aktivitet på leting etter fjorden på bildet. Svaret var Viksefjorden på innsiden av Sletta. Det var bare en gruppe som hadde dette svaret rett, juryen som består av meg har ikke tatt stillingen til fusk og fanteri (ble levert senere på kvelden). Så til vinnerene: På delt andre plass med 10 av 12 poeng var: -Martin + Sjømann 22 -Kjersti -Knut og Anita På første plass med 11 poeng kom (trommevirvel): Mette, Jannicke, Ivar, Olav og Pia Premie er heder og ære samt navnet i uthevet skrift! Da snakkes vi neste år! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.