quantumduck Svart 28.September.2011 Link til dette innlegget Svart 28.September.2011 På min motor holder oljen seg blank og gjennomsiktlig i 30 - 40 timer etter oljeskift, selvfølgelig gradvis mørkere. Samme her. Det sier seg vel også selv at det er langt mindre - men ikke totalt fritt for - slaggstoffer etter et oljeskift, og det er jo det man vil kvitte seg mest mulig med før motoren skal stå stille lenge. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 28.September.2011 Link til dette innlegget Svart 28.September.2011 Ja, Key Freak, det er greit nok hvis det går klart frem at det ikke er redaksjonelt stoff. Når det gjelder det å moderere noe så forstår jeg det litt annerledes enn deg. Jeg mener det betyr å endre en tekst slik at den blir mer moderat/ikke så kategorisk. Men uansett så er det vel vanlig å gjøre leseren oppmerksom på om en tekst er moderert eller forkortet? Genialt? Ja, det er selvsagt genialt for Lüdken & Co AS, men ikke fullt så genialt for leseren Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 28.September.2011 Link til dette innlegget Svart 28.September.2011 Hvis de først skal moderere eller endre litt på teksten i en pressemelding burde de ha gjort den mere troverdig enn å blåse opp at oljeskift er meningsløst. Når man så etter å ha blitt konfrontert med dette klarer å hevde at vedkommende firma og denne Noreng er meget seriøse har de avslørt seg selv som inkompetente. Innen journalistikk og innen motorteknikk. Ingen seriøse kommer med pressemeldinger av en slik karaktér. Så vidt meg bekjent har vi drevet og skiftet olje på motorer i over hundre år, det har gått bra til nå. Hvis en produktleverandør er meget seriøs, kommer han med dokumentasjon for sine høyst oppsiktsvekkende påstander. For øvrig kan jeg anbefale Brøff Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Hvis jeg sender en pressemelding til Musikkpraksis, og de modererer den fordi de kanskje synes at teksten er "litt for mye", så er det helt greit for meg. Når det gjelder det å moderere noe så forstår jeg det litt annerledes enn deg. Jeg mener det betyr å endre en tekst slik at den blir mer moderat/ikke så kategorisk. Og den store forskjellen her er...? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
S/Y Emma Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Alle redaksjonar brukar redigere pressemeldingar. Ofte er pressemeldingane for lange, har dårleg språk/formattering etc. Det er redaktørane sin fulle rett å redigere innlegg og pressemeldingar før dei kjem på trykk. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
finnmarken Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Ikke sikkert det er noen forskjell, men det jeg legger i begrepet "å moderere" er noe ganske annet enn "å forkorte". Men ok, antakelig har jeg feiltolket "litt for mye" og trodd at det du mente med det var å forkorte? Men ikke misforstå meg dithen at ikke jeg også ville forsøkt å skaffe meg gratis "reklame" hvis jeg hadde et produkt å selge. Selvsagt ville jeg det. Problemet oppstår først og fremst når man ikke vet hvem som står bak. Er det Båtmagasinet som skriver dette eller er det selgeren? Hvis leseren ikke vet det blir det veldig feil. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 29.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Det er redaktørane sin fulle rett å redigere innlegg og pressemeldingar før dei kjem på trykk. Dette er sikkert helt riktig, når Båtmagasinet nå beklager at det kom dårlig frem at det var en pressmelding og i tillegg korrigerer det på nettet så er det flott. Det er ikke så mange redaksjoner som er så lydhøre for innspill fra leserene. Ikke minst viser det at vi som lesere kan bidra til at f.eks. Båtmagasinet blir bedre. Det vil jo vi, som lesere, tjene på. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Samme her. Det sier seg vel også selv at det er langt mindre - men ikke totalt fritt for - slaggstoffer etter et oljeskift, og det er jo det man vil kvitte seg mest mulig med før motoren skal stå stille lenge. Hehe, ja, dersom man ikke fjernet slaggstoffer ved oljeskift ville oljen som kom ut være blank. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.