Jump to content

Meningsløst med oljeskift!

Johannes

Recommended Posts

På min motor holder oljen seg blank og gjennomsiktlig i 30 - 40 timer etter oljeskift, selvfølgelig gradvis mørkere.

Samme her. Det sier seg vel også selv at det er langt mindre - men ikke totalt fritt for - slaggstoffer etter et oljeskift, og det er jo det man vil kvitte seg mest mulig med før motoren skal stå stille lenge.

Ja, Key Freak, det er greit nok hvis det går klart frem at det ikke er redaksjonelt stoff. Når det gjelder det å moderere noe så forstår jeg det litt annerledes enn deg. Jeg mener det betyr å endre en tekst slik at den blir mer moderat/ikke så kategorisk. Men uansett så er det vel vanlig å gjøre leseren oppmerksom på om en tekst er moderert eller forkortet?

Genialt? Ja, det er selvsagt genialt for Lüdken & Co AS, men ikke fullt så genialt for leseren :confused:

Hvis de først skal moderere eller endre litt på teksten i en pressemelding burde de ha gjort den mere troverdig enn å blåse opp at oljeskift er meningsløst. Når man så etter å ha blitt konfrontert med dette klarer å hevde at vedkommende firma og denne Noreng er meget seriøse har de avslørt seg selv som inkompetente. Innen journalistikk og innen motorteknikk. Ingen seriøse kommer med pressemeldinger av en slik karaktér. Så vidt meg bekjent har vi drevet og skiftet olje på motorer i over hundre år, det har gått bra til nå. Hvis en produktleverandør er meget seriøs, kommer han med dokumentasjon for sine høyst oppsiktsvekkende påstander. For øvrig kan jeg anbefale Brøff

Hvis jeg sender en pressemelding til Musikkpraksis, og de modererer den fordi de kanskje synes at teksten er "litt for mye", så er det helt greit for meg.

Når det gjelder det å moderere noe så forstår jeg det litt annerledes enn deg. Jeg mener det betyr å endre en tekst slik at den blir mer moderat/ikke så kategorisk.

Og den store forskjellen her er...?

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Ikke sikkert det er noen forskjell, men det jeg legger i begrepet "å moderere" er noe ganske annet enn "å forkorte". Men ok, antakelig har jeg feiltolket "litt for mye" og trodd at det du mente med det var å forkorte?

Men ikke misforstå meg dithen at ikke jeg også ville forsøkt å skaffe meg gratis "reklame" hvis jeg hadde et produkt å selge. Selvsagt ville jeg det. Problemet oppstår først og fremst når man ikke vet hvem som står bak. Er det Båtmagasinet som skriver dette eller er det selgeren? Hvis leseren ikke vet det blir det veldig feil.

Det er redaktørane sin fulle rett å redigere innlegg og pressemeldingar før dei kjem på trykk.

Dette er sikkert helt riktig, når Båtmagasinet nå beklager at det kom dårlig frem at det var en pressmelding og i tillegg korrigerer det på nettet så er det flott.

Det er ikke så mange redaksjoner som er så lydhøre for innspill fra leserene.

Ikke minst viser det at vi som lesere kan bidra til at f.eks. Båtmagasinet blir bedre.

Det vil jo vi, som lesere, tjene på.

Samme her. Det sier seg vel også selv at det er langt mindre - men ikke totalt fritt for - slaggstoffer etter et oljeskift, og det er jo det man vil kvitte seg mest mulig med før motoren skal stå stille lenge.

Hehe, ja, dersom man ikke fjernet slaggstoffer ved oljeskift ville oljen som kom ut være blank.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...