Zandra Startet 27.September.2011 Link til dette innlegget Startet 27.September.2011 Skulle ha siste tur med jolla til guttungen. Motoren, antar 1998-mod,startet helt fint som alltid, og gikk fint ut av havna. Men når jeg skulle gi gass var det akkurat som om motoren sluret eller at propellen kaviterte. Ingen nye eller ubehagelige lyder... Jeg klarte å kjøre sakte til opptak og dro jola opp på henger. Ingen synlige skader og ingen synlig groe. Og når jeg satt motoren i gir på land kjennes det ut som om alt er i orden. Hva kan ha skjedd? Har den gummipakning som kan ha sluppet i vulkaniseringen? Eller kan gir ha røket? Brytepinne? Noen som har tips om hvor jeg bør starte feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.September.2011 Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 Høres ut som det er å bytte propell ja, med andre ord vulkaniseringen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
GlennIversen Svart 27.September.2011 Link til dette innlegget Svart 27.September.2011 kan høre ut som at vulkaniseringen er defekt ja. Du kan jo sette en fastnøkkel på mutter til svinghjulet og få en til å holde igjen mens du prøver å dreie propellen rundt (selvfølgelig med motor i gear). Klarer du det og ser at mutteren på propellakslingen står stille, er jo saken klar, NY PROPELL MÅ SKAFFES Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.