Jump to content

Kan to måneders gammel bensin brukes?

Sjøogvind

Recommended Posts

bremsevesken på kjøretøy forringes ganske raskt..allerede etter ett par år så er kokepunktet redusert til 2/3 deler av hva ny er

bfluid.gif

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Med mindre du har bremser som henger ørlite granne. Da stiger temperaturen raskt.

Kona mi tok seg en kjøretur på 4 mil til sine foreldre. Klaga til meg (som selvfølgelig var i nordsjøen da) at bilen var så "dau". Når hu kom frem så påpekte svigers rødglødene bremseskive bak. DA var eg glad for ihvertfall bremsevæsken er fersk.

Bremskiva var blitt så varm at den sprakk, hadde eg hatt noe kondens i systemes da, kunne utfallet blitt noe styggere enn noen 1000 i deler og et par timer arbeid.

Redigert av Fjordland (see edit history)
I norge spiller dette med bremsevæske svært så liten rolle, vi har så dårlig veier og lav fartsgrense at en knapt har behov for bremsing i mere enn noen få sekunder.

Det er jeg nå ikke så helt enig i. Har du ikke kjørt på bratte Vestlands-veier? Det har jeg, og da kan det bli mye bremsing i nedoverbakke. Og å oppleve at bremsevæsken koker og du har null bremseeffekt slik at hastigheten bare øker nedover de bratte og svingete veiene, er ikke noe gøy. Jeg har opplevet det. Jeg klarte heldigvis å gire ned nok like før en 90 graders sving med et stup rett fremfor. Og jeg har da flere ganger etter service der det er registrert lavt kokepunkt fått byttet bremsevæske. Det er vel standard sjekkpunkt på service.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det er vel standard sjekkpunkt på service.
Bremsevæske kokepunkt er ikke lengre sjekkpunkt på PKK :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner
Bremsevæske kokepunkt er ikke lengresjekkpunkt på PKK :headbang:

Nå var det ikke EU-kontroll jeg snakket om, da. Men merkelig at di ikke sjekker det da også. Det er jo en sikkerhetssjekk!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...