Morten A Startet 27.September.2011 Del på Facebook Startet 27.September.2011 Skal kjøpe ny båt og har havnet på 2 aktuelle båter. Den ene har 2x VP KAD44(2003 mod) og den andre 2 x Mercruiser D4,2L(2004 mod). KADene har gått 377 timer, Mercruiserne ca 500t. Båtene veier mellom 5 og 6 tonn. Noen som har erfaringer med disse motorene i forhold til holdbarhet, forbruk og servicevennlighet (tar olje og filterskift selv)? Er der reg reim på Mercruiserne? Sitér dette innlegget Link to post
gsg Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Kjøp kad 44 har selv hatt 5 slike motorer. Det er en kjempemotor. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Vanskelig å si,, burde vite litt mer om det er drev eller aksling. Hvor mange hk på 4,2 literen. Kad 44 er vel 260hk. Prøv/sjekk begge båtene og få et inntrykk av motorrommene og eventuelt motorhistorikk. Ville valgt den båten som gir høyest marsjfart fullastet Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
free Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 jeg har en 320 hk Mercruiser på min fjord 27, er strålende fornøyd, ikke minst med dieselforbruket. Kad 44 er ikke så gal den heller vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Morten A Svart 28.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2011 Båtene er : Gobbi 345, KAD m/drev. Laguna 1150 Merc m/drev. Litt vanskelig å få prøvd dem fullastet. Vanskelig å velge mellom dem. Gobbien har jo mere power men mangler generator, ankervinsj bak, jolle m/motor, kun to utblåsninger på dieselvarmeren, vindusviskere og har en kalesje som må syes opp. Alt dette har Lagunaen men noe svakere motorer, de er forøvrig på 220 hk. Prismessig ligger Gobbien 30 000 over Lagunaen. Begge båter er godt vedlikeholdt med kvitteringer for alt som er gjort. Har ikke prøvd Lagunaen enda da den ligger på Østlandet, mulig jeg får gjort det i neste uke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.