Jump to content

Selge motor som defekt motor, eller som deler?


ansgar

Recommended Posts

Har en Volvo Penta 31 motor som jeg impoterte fra England. Motoren er kun kjørt 550 timer før full overhaling med skifte av alle lager og pakninger inkludert stempler, foringer og oljekjøler.

 

Etter ca 10 timer mistet jeg kompresjon på det ene stempelet. Prøvde å få tak i en mekaniker som kunne fikse dette uten hell. Siden dette var midt i ferie kjøpte jeg en motor til. Den defekte har stått i garasjen i 3 år.

 

Betalte totalt ca 50000 for motoren fra England.

 

Hvordan får jeg mest for motoren?

 

Selge den som defekt?

Demontere motoren og selge den i deler?

eller fikse den for så å selge motoren?

 

På forhånd takk

Link to post
Share on other sites

Reparer selv, kan du det.

Selge i deler vil alltid gi deg en masse deler til overs, som du ender opp med at du kaster.(Min erfaring)

Jeg har solgt ut flere motorer i deler og alltid samme historie på det, noen ting går greit, andre ting brenner du inne med.

Jeg er ikke så sikker på om delesalg lønner seg fremfor selge hele motoren som delemotor. Det kommer veldig an på din tolmodighet med å ha deler hjemme i årevis og stadig annonsere, da blir du kanskje kvitt alt. Selv har jeg kjøpt hele delemotorer, selv om jeg søkte noen deler bare. Greit å ha i reserve så lenge man har en slik motor, og for det er man villig til å betale noe mer enn i rene delepriser.

Link to post
Share on other sites

Jeg er enige med dere. Skal den fikses blir det en del kostnader der også. Nye pakninger osv.

 

Hadde en AQAD 30 motor som det ble havari på i forbindelse med tyveri før jeg kjøpte denne motoren, der solgte jeg deler for over 25000. Og har fortsatt deler igjen. Men som det ble sagt over. Det tar tid. Kan prøve å legge det ut på nettet og se om det er noen som er villige til å kjøpe heler eller deler av motoren.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...