ansgar Startet 28.September.2011 Del på Facebook Startet 28.September.2011 Har en Volvo Penta 31 motor som jeg impoterte fra England. Motoren er kun kjørt 550 timer før full overhaling med skifte av alle lager og pakninger inkludert stempler, foringer og oljekjøler. Etter ca 10 timer mistet jeg kompresjon på det ene stempelet. Prøvde å få tak i en mekaniker som kunne fikse dette uten hell. Siden dette var midt i ferie kjøpte jeg en motor til. Den defekte har stått i garasjen i 3 år. Betalte totalt ca 50000 for motoren fra England. Hvordan får jeg mest for motoren? Selge den som defekt? Demontere motoren og selge den i deler? eller fikse den for så å selge motoren? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hanto1 Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Kan du reparere selv hadde jeg kanskje vurdert dette, ellers så er motoren mest verd i løse deler, men det kan ta tid å få solgt alt... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris H Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Enig med han over. Selger du den som def.motor bør det være fordi du vil bli kvitt den fort og slippe alt styr med demontering og slikt. men da tjener du nok ikke like mye på den.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jori Svart 28.September.2011 Del på Facebook Svart 28.September.2011 Reparer selv, kan du det. Selge i deler vil alltid gi deg en masse deler til overs, som du ender opp med at du kaster.(Min erfaring) Jeg har solgt ut flere motorer i deler og alltid samme historie på det, noen ting går greit, andre ting brenner du inne med. Jeg er ikke så sikker på om delesalg lønner seg fremfor selge hele motoren som delemotor. Det kommer veldig an på din tolmodighet med å ha deler hjemme i årevis og stadig annonsere, da blir du kanskje kvitt alt. Selv har jeg kjøpt hele delemotorer, selv om jeg søkte noen deler bare. Greit å ha i reserve så lenge man har en slik motor, og for det er man villig til å betale noe mer enn i rene delepriser. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ansgar Svart 28.September.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2011 Jeg er enige med dere. Skal den fikses blir det en del kostnader der også. Nye pakninger osv. Hadde en AQAD 30 motor som det ble havari på i forbindelse med tyveri før jeg kjøpte denne motoren, der solgte jeg deler for over 25000. Og har fortsatt deler igjen. Men som det ble sagt over. Det tar tid. Kan prøve å legge det ut på nettet og se om det er noen som er villige til å kjøpe heler eller deler av motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kalre Svart 21.November.2011 Del på Facebook Svart 21.November.2011 xxx xx xxxxx xxxxx xxx xxx xxxx xxxx xx xxx xxxxx xxxxxxxx xxxxxxxxxx xx xxx xxxxx xx xxxxxxx xxxxxxxxxxxxx xxx xxxx xxxx xxxxxxx x xxxxxx xxxx xxxxxxx xx xxxxx [annonse] Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.