Kalkveien Startet 28.September.2011 Link til dette innlegget Startet 28.September.2011 Hei Har nettop kjøpt en 83 Yamaha 4hk som et vinterprosjekt. Fikk start på den og så at det kom eksos sammen med kontrollstrålen. Det er vel ikke helt bra og hva kan det skyldes? Har tenkt å plukke den helt frahverandre i vinter, men greit å vite sånn ca hvor galt det er. Fikk også med en 81 5hk i deler men uten forgasser (si ifra vis noen har en liggende). Den har en liten ripe i sylinger (topp til eksosport). Kan jeg hone opp, bytte stempel og ringer så er det bra nok? Forresten. er disse to solgt som Mariner i USA? Tenkte å bruke Boats.net som deleleverandør Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Hei eksos over til vann er vel en lekkasje ved eksos føring over til vannkappe, kan vel være tæring? vil vel få startproblem ettervært Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Sett motoren i skrustikka på en 2" 4" . Tilt den opp. På venstre side under sitter det to 10 mm skruer som holder plata med coil og tennmodul. Løsn denne... ( i fra underkant av motor ) Dra ut hele klædden.. en hvit ledning til stoppen må du løsne, men den ser du. Løse choke staget.. bare klikk det ut. Tanken sitter i 2stk 10 mm skruer og er sklidd den på 2 gummi styringer.. pluss to 10 mm skruer under motor.. skru igjen bensinkrana og løft ut tanken. Motoren er da igjen, den sitter i 6 10 mm skruer i fra underkant av motor. Løsne disse og dra opp hele motoren. Under her er det en pakning som skiller mellom kjølevann , kontrollstråle og eksos. Den har mest sannsynlig skalet av ... Den er ikke mer en 4-5 mm bred på det smaleste.. Gjort på under halltimen. Jeg har også bilder om du titter i tråden min et eller annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Master_740 Svart 29.September.2011 Link til dette innlegget Svart 29.September.2011 Hei, Anders jeg leter etter en smørenippel el.l for å smøre opp stammen så motoren blir letere å svinge på. Du har kanskje peiling på det også. Mvh master 740 Sitér dette innlegget Link to post
Gurba Svart 30.September.2011 Link til dette innlegget Svart 30.September.2011 Sett fremifra og bakover så sitter det en justeringsskrue nede under motor skrått pekende ut til høyre.. denne er til å justere hardheten på svingen... ellers så sitter det fettnippel for å smøre opp hylsa som har med svingen og gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.