Jump to content

Yamaha 4hk med eksos i kontrollstrålen

Kalkveien

Recommended Posts

Hei

Har nettop kjøpt en 83 Yamaha 4hk som et vinterprosjekt. Fikk start på den og så at det kom eksos sammen med kontrollstrålen. Det er vel ikke helt bra og hva kan det skyldes? Har tenkt å plukke den helt frahverandre i vinter, men greit å vite sånn ca hvor galt det er.

Fikk også med en 81 5hk i deler men uten forgasser (si ifra vis noen har en liggende). Den har en liten ripe i sylinger (topp til eksosport). Kan jeg hone opp, bytte stempel og ringer så er det bra nok?

Forresten. er disse to solgt som Mariner i USA? Tenkte å bruke Boats.net som deleleverandør

Sett motoren i skrustikka på en 2" 4" .

Tilt den opp. På venstre side under sitter det to 10 mm skruer som holder plata med coil og tennmodul. Løsn denne... ( i fra underkant av motor ) Dra ut hele klædden.. en hvit ledning til stoppen må du løsne, men den ser du. Løse choke staget.. bare klikk det ut. Tanken sitter i 2stk 10 mm skruer og er sklidd den på 2 gummi styringer.. pluss to 10 mm skruer under motor.. skru igjen bensinkrana og løft ut tanken.

Motoren er da igjen, den sitter i 6 10 mm skruer i fra underkant av motor. Løsne disse og dra opp hele motoren.

Under her er det en pakning som skiller mellom kjølevann , kontrollstråle og eksos. Den har mest sannsynlig skalet av ...

Den er ikke mer en 4-5 mm bred på det smaleste..

Gjort på under halltimen.

Jeg har også bilder om du titter i tråden min et eller annet sted.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...