Frissy Startet 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2004 (redigert) Jeg vil gjerne ha noen råd fra erfarne om hva slags båt jeg skal kjøpe. Jeg har et ønske om ca 6-7 sitteplasser, 15-19 fot,ingen overnatting, ikke skjærgårdsjeep, dvs en med vindskjerm,kalesje, mellom40-60 h påheng, til kr 35-60.000. Alle forslag mottas med takk. Har sett på en with, men begynner å bli i tvil...er det noen med en with som evt kan gi noen tilbakemelding på det? Er det mye galt med de? Redigert 16.Desember.2004 av dms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 (redigert) Jeg foreslår at du søker på Finn og Baatnett.no. Jeg tok et par kjappe søk der - og det er ikke mye å velge i innenfor de rammene du setter. Det blir i såfall noe som er ganske så gammelt. Den båten som først falt meg i tankene er den gamle, klassiske Askeladden. Den har mange sitteplasser, vindskjerm og kalesje. Tror den går greit med 30-40 hk motor. Det ligger en slik båt til salgs på finn her . Den ser slik ut En annen ligger her - men den har ikke hardtop (som jeg synes er veldig praktisk på en slik båt) Redigert 16.Desember.2004 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 (redigert) Bitteliten skrev: her - men den har ikke hardtop (som jeg synes er veldig praktisk på en slik båt) I tillegg er denne nederste en eldre og smalere utgave, med mindre plass ombord. Det ser man fordi den bare har to "frontruter", mens de nyere har tre. Redigert 16.Desember.2004 av Cand. noe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Hva med en av disse 2 klassikerne f.eks? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Nadheim Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Jeg ville tenkt meg nøye om før jeg valgte en båt i denne størrelsen med hardtop. Jeg har hatt en 16fots båt med hardtop og har følgende erfaringer: I sommervarme og sol, ønsker man hardtoppen dit peppern gror. Spesielt i lav fart blir det hett, ikke bare under hardtoppen, men også rett utenfor der førerplassen ofte er. Når det regner beskytter hardtoppen kun bagasje og eventuelle barn som måtte få plass under taket. I små båter er det som regel for trangt for voksne til å sitte under taket. Støynivået øker kraftig pga ressonansen fra det store hulrommet under hardtoppen. Sikten blir dårligere, og man ender opp med å stå mer enn man egentlig ønsker. Vanlig vindskjerm uten hardtop er bedre i mine øyne. To-delt kalesje er imidlertid en fordel, slik at man kan ha en "softtop" over deler av båten. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Hva med en siver viking? Desse har eg inntrykk av at de er relativ billige. Kanskje du til og med kan kjøpe ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Foreslår en Rana 17,5 fot eller en skipsplast på 15 fot. Selv har jeg aldri hørt at With båtene skal være noe dårlig. Det er en gammel klassiker som jeg selv gjerne ville hatt om jeg skulle hatt den type båt! Uansett, lykke til med båtkjøp! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Frissy Svart 17.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 TAkk for mange gode svar. Grunnen til at jeg lurte på kvaliteten på with båter er det at de kan suge vann i skummet i det doble skroget. Er det noen som vet hvordan Rana og Askeladden båter er bygd opp? Evt om det er brukt skum i disse? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...huT809656&pos=2 Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Baywatch Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 dms skrev: TAkk for mange gode svar. Grunnen til at jeg lurte på kvaliteten på with båter er det at de kan suge vann i skummet i det doble skroget. Er det noen som vet hvordan Rana og Askeladden båter er bygd opp? Evt om det er brukt skum i disse? Askeladden ha i alle fall ikke brukt skum. Her er det hul dobbelbunn. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 Jeg vet ikke hvordan With båtene er produsert. Har aldri hørt noe dårlig om dem (bortsett fra de aller nyeste som det har vært en del rettstvister om de to siste årene). Det ligger en With 17 (riktignok med HT) på finn og en annen her Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 17.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 Spørsmål: Er 50000 kr for en 87/88 mod With 16 fot med 50h yamaha og henger en upris? Båten er kun brukt som båt på hytta dvs il og fra butikken en sjelden gang. Båten ser for meg strøken ut. Ingen skader, kalesje hel og fin. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 17.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2004 For 60 K burde det også være mulig å få en Hansvik 18 HT med en bra 50 hk bak i hekken. Mye båt for pengene, søkte på finn nå og fant en med prisforlangende 69 K http://www.finn.no/finn/boat/object;pdc=11...Y4Y577965&pos=2 Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.