Jump to content

Groe på Mercruiser drev og flaps


Kaptein Rolf

Recommended Posts

Mot bedre viten :headbang: skrubbet jeg drevet og flaps etter et tips fra en bekjent. I år har jeg fått utrolig mye groe på drev og flaps :eek: . Der jeg bunnsmøret på båten ellers ser det normalt ut.

 

Noen som har noen gode tips på hva jeg bør gjøre. Jeg kjøpte impulsivt en SeaJet 033 sort bunnstoff på messen i helgen. Men jeg ble litt usikker på hvordan jeg skal ta vedlikeholdet i vinter på drev og flaps.

 

Båten var flett ny i fjor høst, og jeg har ikke gjort annet på drev og flaps i fjor vinter enn å uheldigvis :sweat: skrubbe dem slik at de ble mattet.

 

Jeg vil selfølgelig HT-spyle først og så bruker jeg seacleaner til å fjerene rurskjell. (deretter spa vekk groe)

Hva gjør jeg deretter for å forberede drev og flaps til neste sesong.

Setter stor pris på tips her. :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Ikke så lett å unngå groe på drev og flaps. Hvis du bruker søkefunksjonen så finner du massevis av diskusjoner og innlegg rundt dette her på baatplassen.

 

Er ikke sikker på hva du mener med at du har "skrubbet" drevet, - i mitt språk betyr det at du har vasket det godt med en skrubbert (børste med stive hår), og det er jo bare av det gode. Men så skriver du at det er blitt matt, - betyr det at du har slipt drevet med slipepapir, smergel, stålbørste el.l.? Det er selvsagt ikke like lurt, da bør du behandle det med primer og lakk, før ev. antigrobehandling ...

 

Har selv hatt drev i noen år, og groe kommer uansett, i variable mengder fra år til år. Vanlig bunnstoff skal helst ikke brukes på drev, men du kan prøve en av drevsprayene som er i handelen. Alternativt kan du montere den såkalte drevhetten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...