Jump to content

AQ171A VS AQ171C?


hebbelille

Recommended Posts

hei jeg prøver å finne ny motor til båten min, jeg er da på jakt etter en AQ171 men ser noen heter AQ171A og noen AQ171C hva er forskjellen på de to?

 

og er det noen som vet om plasser man kan få kjøpt en slik motor eventuelt i nabolande (søta Bror) trenger lit hjelp til å finne en slik motor.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Forskjellen er i all hovedsak at den ene slutter på A og den andre slutter på C.

Volvo setter bokstaver etter produktnavnet ved endringer i produktet, men i de fleste tilfeller er dette små endringer som ikke har noen stor betydning, uten at jeg vet akkurat forskjellen på AQ171.

 

For å finne en brukt motor så er vel blocket.se sannsynligvis stedet å følge med, eller du kan prøve å ringe Iglebekk, det hender han har eller kan få tak i slike motorer.

 

Jeg hadde kanskje vurdert å også se etter AQ205 eller lignende motor til båten din, og det er ikke sikkert det blir noe dyrere.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg har vert inne på tanken, men så var det det med plass, jeg vet ikke om jeg får en V6 ned i det motorromet jeg har i båten, jeg ønsker ikke å ta vekk sitteplassene bak i båten eller begynne å bygge om mye får å få plass til en ny motor.

 

har ikke sett noen Draco 1700 med V6 så jeg vet ikke om det er plass til det.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Link to post
Share on other sites

Denne har vel hel benk bak, og da er det nok ikke plass med mindre man gjør det slik som i 18DC med motorkasse i midten og seter på hver side.

Bare foreslo det ettersom det ofte er enklere og billigere å få tak i gamle V6'ere enn nye 16 ventilers motorer, men det står innimellom noen AQ171 til salgs på enten blocket eller finn, så det er bare å følge med utover høsten.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...