Bekko Startet 30.September.2011 Link til dette innlegget Startet 30.September.2011 Får alarm når jeg prøver å trimme mitt DPH drev, gul trekant. Når jeg stopper motoren så forsvinner alarmen og alt ser ok ut. Men da jeg kjører båten forandrer trimverdiene seg fra fks -3 til 0, så det ser ut til att det kan vere feil på tilbakemeldingen. Er det noen som har opplevd noe lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Sjekk trimsylinderne for groe. Da kan du også se om o ringene lekker. Kjent problem på disse drevene. Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Jeg hadde også tull med trimmingen på min Grandezza. Jeg måtte en tid trimme drevet "på øret" (høre på belastningen). Jeg tok ut trimpotensiometeret - jeg tror det hadde vridd seg i innfestingen. Det ble sprayet med elekktrocleaner og montert igjen. Etter det fungerte det greit. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Det er litt spesiellt på DP-H at trim-potmeteret sitter på innsiden av transom og måler bevegelsen til bolten til babord trimsylinder. Denne beveger seg ikke så mye. Bolten har en settbolt som sitter i øyet på trimsylinderen. Dersom bolten kan bevege seg i.f.t. sylinderen blir det feil, bolten skal altså bevege seg i.f.t. transom. På styrbord side er det motsatt. Pass på hvor du legger locktite når du monterer. Sitér dette innlegget Link to post
Bekko Svart 1.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Takk for tips, oljen ser helt fin ut, og det er ikkje lekasje av olje , nivået er helt stabilt. Så jeg tror ikkje det er galt med trimsylinderene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.