agder1 Startet 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2011 Fant en innstruksjonsvideo på youtube som viste impellerbytte. Registrerte ikke før det var for sent at han sa at motoren måtte stå i gir. Har tatt av undervannshuset, og tenkte å sette undevannshuset på plass igjen for å sette den i gir, men nå klarer jeg ikke å få det helt inn. (mangler de siste 5 cm) Er det det at motoren står i fri som forårsaker dette? I så fall hva gjør jeg nå? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Alle som driver med service på utenbordsmotorer legger til seg sine egne vaner, er ikke nødvendig at motoren står i gir.... MEN det som ER viktig er at motor OG girhus er i samme modus ( gir forover/fri/revers ).... Er 3 enheter som må treffe riktig for å få på et girhus... Vann rør opp til motor, er ofte brukt et plast rør utenpå det virkelige røret for å lette monteringen, for å lede selve rørt ordentlig på plass, litt fett utenpå røret letter jobben . Gir aksling, her er det viktig at begge deler ( motor og gir ) er i samme modus, er splines så litt fikling kan være nødvendig . Driv aksling, kan være en fordel med en hjelper som roterer litt på svinghjule for å lette entringa av spilnsa på aksling/veiv ( ta av plugghetter på ALLE sylindere først ). Grunnen til at det anbefales å sette motoren i gir er fordi en da kan rotere litt på propellen for å lette entringa av drivakslingen opp i veiva, men hvis en har en hjelper burde det gå greit uten å sette motor i gir . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.