ReddDreggen Startet 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 1.Oktober.2011 Hei i vår jakt på nytt rullesystem til båten vår ble vi av seilmaker kun forespeilet to valg, hvorav bare et var reelt. Vi kunne bruke pengene på et Plastimo system, men det ville antakelig ryke innen 10 år var gått. Det andre (og eneste fornuftige) var å bruke ca 13000.- på et Furlex system hvor det ble lagt enorm vekt på at det kom komplett med ALT (forstag,terminaler,strekkfisker OG :grease (!) og delekatalog!! ;) , Ble egentlig ganske nedslått av tanken på å måtte ut med 13 båtpenger før vi i det hele tatt får prøveseilt skuta. Men idag kom jeg tilfeldigvis over noe svenskproduserte greier. CU rullesytem ser ut til å ha et profilløst system som kan monteres direkte på eksisterende forstag med noen små tilpasninger. Noen som har noen ide om dette systemet vil funke for oss? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 1.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2011 Det finnes flere valg. Men Furlex er et av de vanlige og en god løsning etter min erfaring. Fordelen er som det er sagt at alt er i pakken. Jeg vet ikke hvilken størrelse du fikk tilbud på så pris er vanskelig. Du får linke til det CU systemet. Men du kan jo bruke kroker på seilet og sette det direkte på forstaget. Det går faktisk veldig bra og har noen fordeler. Da slipper du å kjøpe rulleforstag nå! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
Nonsense Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Uten profil kan du ikke reve (redusert seilareal med forseilet delvis innrullet). Profurl er også ett navn. Båter kan kan fint seiles med stagkroker.... Sitér dette innlegget Link to post
ReddDreggen Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Har gransket liyy mer nå, bla fått svar fra den svenske produsenten. Det heter rullfock, og er vel veldig likt noen av profurl sine systemer, bare mye rimeligere (ca 3500.- ) Men det er ikke revbart og uten profil vil jeg tro at det lett kan bli klundrete i friskt vær (topp og bunn må vel rulle paralellt, ellers blir det kluss?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.