Jump to content

Rense zenith forgasser - korkplugg?


valvolainen

Recommended Posts

Hei,

Har desverre tatt opp bæten for året, og demontert innsug/forgasser da det var litt snusk i gangen på slutten.

Dette tror jeg var helt riktig gjort, fordi der var det mye dritt.

I min renseprosess har jeg kommet over noe som ser ut som kork, som tetter et hull nederst på forgasseren. Det er det laveste punktet på forgasseren, og hullet er loddrett. Ser ut som det er skrudd i kork der. Har lite lyst til å fjerne det, men samtidig drypper det litt bensin av forgasseren, og det vil jeg gjerne ha slutt på.

Skal det sitte noe skrue der istedenfor? eller skal det være kork her? Hullet er midt under selve luftinntaket / hovedkammeret på forgasseren, og ikke under flottørkammeret.

Mange takk for tips!

Link to post
Share on other sites

Dettte hullet skal være plugget igjen og forseglet med lakk. Det ble brukt når dysehullene ble boret opp da forgasseren ble produsert. Du kan fjerne denne pluggen, men vær forsiktig. For at forgasseren skal virke må pluggen stå i hullet. Om du fjerner den må du plugge hullet på nytt med en plugg av identisk lenge og tykkelse. Etter hva jeg forstår lekker det ut bensin. Prøv å forsegle pluggen på nytt uten å fjerne den. Kvistlakk burde gå O.K. Er imidlertid pluggen ødelagt må du sette inn en ny. Lykke til !

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...