Avmønstret4 Startet 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 16.Desember.2004 Ser at emnet registrering av båten i småbåtregisteret er tatt opp, men hva med registrering av lettbåten/jolla har selv en zodiac 240 med 2,5 hk mercury og har ikke registrert denne, selv om jeg vet at det strengt tatt skal gjøres. hva gjør dere andre? firefighter Sitér dette innlegget Link to post
b-e-p Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Jeg har tre små joller som ikke er registrert. Men i forsikringen til moderskipet er den ene jollen forsikret til 20 000,- selv om den ikke er registrert. Jeg kan ikke ta med mer en en jolle om gangen likevel. Kommer heller ikke til å registrere disse, men har merket dem på andre måter for gjennkjenning. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Som jeg har sagt et annet sted er. Lettbåten er merket med kjenningsbokstavene til "moderskipet". Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Verrie Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Jolla med motor er registrert i registeret. Ganske enkelt fordi joller er svært fristende som tyveriobjekt, og det er da svært mye enklere å finne fram til eier når (hvis) den kommer til rette... Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 16.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2004 Det er ikke registreringsplikt lenger, så hvorfor registrere. Det finnes da andre måter å merke jolle/båt på. Kan ikke helt se sikkerheten i en klistrelapp som kan fjernes på få minutter med en hårføner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.