Jump to content

vp aq 145a tar inn vann i olje


Odd Erling

Recommended Posts

har sjekket og mener det er sjøvann som kommer inn og det kommer litt olje ut eksos .fant endel olje i vannet når jeg tok av røret på manifoild.har sjekket eksosmanifold der mangler det en stor bit av skilleveggen i utblåsningsrøret,kan det være at sjøvann går inn via topplokk,det er ikke sprekk i manifoild da jeg har testet det med whitesprit.den vil heller ikke gå på tomgang men går fint ellers,kan det være at det kommer sjøvann tilbake fra utløpet når den går på tomgang pga manglende skillevegg,testet også oljekjøler med lufttrykk og vann den ser grei ut.

noen som har vært i samme situasjon

hilsen odd e

Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen til BP.

Eksosmanifoldene på disse moterene bør kontrolleres med jevne mellomrom. De har en levetid på 5-10 år...fordi de nettopp ruster opp. Det er et dårlig tegn når denne "skilleveggen" er borte. Problemet brer seg til at det alltid ligger litt saltvann igjen ved eksosport til syl 4. Eksos og saltvann blir syre...og dermed er tæringen på eksosporten i gang på toppen.

 

Vann i olje eller olje i vann må jo bety defekt oljekjøler (sitter innenfor oljefilteret) alternativt defekt toppakning.

Link to post
Share on other sites

Velkommen,

ikke for å være negativ,men er skrivet bøttevis om disse motorene her på forumet, så tar du ett søk finner du svar på dette og mandre andre ting du måtte lure på. Ellers så har vel Jorg-1 sagt det vesentlige nå.

 

Lykke til og som sagt, bruk søkemotoren her, står masse spennende om motorene.

Link to post
Share on other sites

Fikk vann i olja på den første motoren jeg bygde, va pakningen på oljekjøleren som hadde blitt skadet som førte til det problemet.

 

Søk, og du vil finne myyyye info på dette forumet :smiley: jeg har vært gjennom mange prøvelser og har gått fra amatør til å kjenne motoren godt. Det meste kan du lese i prosjekttråden min som du finner med å søke. dær finner du også litt info om de problemstillingene du har nå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...