skipper i glomma Startet 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2011 (redigert) Jeg har i dag et OMC COBRA drev som har ødelagt nesten 2 sesonger av den korte båt sesongen. Har funnet ut at det skal byttes ut. Har funnet ut at det blir solgt kit fra omc til Mercruiser alpha 1 generation 2. Kjenner ikke til disse drevene noe særlig. Og lurer på hva dere har av erfaringer.Her er linken til kit med drev http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OMC-Cobra-Conversion-Mercruiser-Alpha-Gen-2-kit-/400094638304?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item5d277fb0e0 Litt om Båten Drevet skal sitte på. Det er en GLASTRON 21FOT med 5.7lGM på 260hk. Viss noen har erfaring med noe tilnærmet likt, både pris og kvalitet. Setter jeg pris på link på det Takker for alle tilbakemeldinger. Redigert 2.Oktober.2011 av skipper i glomma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Det var da veldig billig. Jeg hadde Alpha One Gen 2 på min Bayliner 2355, og var vel ikke noe å klage på. Kompisen kjøpte et brukt Gen 1 til 15.000. Det sprakk i et lager hold. Det kan være lurt å få på det kjølekitet som finnes. (drevspray). Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
skipper i glomma Svart 2.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Ja prisen virker veldig bra. Sjekket rep av nedre del av mitt omc drev. ble fort 15-16 tusen. Og det frister ikke. Har veldig lyst på nytt. Blir vel kansje løp og kjøp da Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Passer Volvo's SX/DP-S drev på OMC-transom? Trenger isåfall en sjøvannspumpe på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Har selv montert omc til merc kitet og det funker som en drøm. Tar deg noen timer å mekke og så må du slipe litt på merc drevet for å få tiltet helt ned. Men det har gitt med problemfrie kjøreturer iaf :) Sitér dette innlegget Link to post
skipper i glomma Svart 3.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Høres Bra ut det da. Har du noen bilder? Hvor kjøpte du drev og kit da? Vi har i værtfall bestemt oss for at det blir et nytt drev orker ikke en sesong til med tull Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Jeg har ingen erfaring med Mercruiser Alpha drev, men med Nuwavemarine. Kjøpte noe de annonserte på ebay, men fikk delvis feil type deler. Kun en kort e-post og nye deler var på vei uten ekstra kostnad / frakt etc. De feilsendte delene kunne jeg gjøre hva jeg ville med. Seriøs selger. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 http://www.sterndrive.cc/ Her er adressa, men jeg kjøpte dette på rt-fritid. Kom over et 4 år gammelt originalt merc drev som jeg satt på. Har ingen bilder på dette nå, men du finner endel info på nettsiden. Som sagt så var dette lett å installere og du slipper å mekke på utgått drev :) Sitér dette innlegget Link to post
skipper i glomma Svart 9.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Nå er kitet best hos http://crendonmarine.com/ Betalet det i dag. 09-11-2011 Håper det kommer på en 14 dager tid, Dette innholder kitet 1 - Conversion kit 1 - Drive Upper Unit (modified at the factory for conversion use) 1 - Drive Lower Unit 1 - Complete installation kit (gaskets, nylock nuts, assembly hardware) 1 - Anode kit Pris på dette ble $2,250 US ca 13000kr med frakt. Tror ikke det er så ille. Skal ta bilder av alt når det dukker opp og monteringen av dette. Dere nevner drevdusj. Båt dette blir monter på er en Glastron spirit Roger Clark bygget. Den er 21fot. men 6.8m Det sitter en GM 350 5.7L PÅ 260HK Fikk ca 40knop med omc drevet. Er det nødvendig med drev dusj på en så liten båt? Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 11.November.2011 Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Det er delte meninger om drevdusjer er nødvendige eller ikke. Har selv montert det før på en båt jeg hadde (Ibiza 21 med diesel & Alpha-drev), uten at jeg egentlig merket noe behov for det ("føre var" prinsippet). Kjøper du riktig type (dvs. Simrek) så kan det uansett ikke skade, men det er endel tvilsomme typer der ute også, hvor man må bore gjennom kavitasjonsplaten, noe som igjen åpner for korrosjon. Info om Simrek drevdusjer finner du her: http://www.driveshowers.com/ . Det finnes muligens en norsk forhandler også, eller så er det jo lett å ta denne inn via Jetcarrier (men obs: pga volumet på pakken blir det relativt dyrt med flyfrakt). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.