Jump to content

Steyr 236 2001mod can bus tilkobling


jansentry

Recommended Posts

  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Heissann,

 

Jeg er også nyskjerrig på hvordan dette virker. Jeg har to stk 236-k42(2007 mod) som jeg har lurt på å koble opp mot en pc. Er det noen som vet hva som evt trengs av plugger/kabler for å koble den til en PC? Har også kikket på Murphy sin Power view 101http://www.fwmurphy.com/pv101/. Noen som har erfaring med disse og å koble dem med en Steyr motor?

 

Nicolai

Link to post
Share on other sites

Heisann, dette er enkelt, Steyr selger diagnose program til motorene, du betaler for kabelen, programmet er gratis. Dette er ett flott verktøy til de som skal installere eller drive service på motorene, jeg har selv brukt programmet for å lokalisere en feil. Man kan også logge med programmet. Det er ikke egnet som ren motorovervåkning slik instrumenter gjør.

 

Canbus på Steyr sender ut kontinuerlig på J1939 format, dette kan leses av hvilket som helst instrument med støtte for J1939. Både Cantrack og Power View 101 fungerer fint, har begge selv. eneste jeg ikke får opp er aktive alarmer.

 

De fleste kartplottere har kun støtte for nmea2000, da må man gjøre om signalene fra J1939, det finnes overganger/omformere der ute (maretron).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...