jansentry Startet 2.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 2.Oktober.2011 Jeg har en 2001 model steyr 236 ombord har lekt litt med tanken om motordata på kartplotter, ser det er flere på forumet som har gjort tilsvarende men med nyere motorer. Er det noen som har forsøkt dette på 01 modellen eller vet om det er teknisk gjenomførbart? Erik Sitér dette innlegget Link to post
terjeki Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Hei Har koplet til en liten mini-PC som står på 'dashbordet'. Overfører fra motor til pc vis rs232. Funker supert, alle data som forbruk, temp, etc er tilgjengelige. Programmet lastes ned fra steyr hjemmeside. Sitér dette innlegget Link to post
Capt Nico Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Heissann, Jeg er også nyskjerrig på hvordan dette virker. Jeg har to stk 236-k42(2007 mod) som jeg har lurt på å koble opp mot en pc. Er det noen som vet hva som evt trengs av plugger/kabler for å koble den til en PC? Har også kikket på Murphy sin Power view 101http://www.fwmurphy.com/pv101/. Noen som har erfaring med disse og å koble dem med en Steyr motor? Nicolai Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Heisann, dette er enkelt, Steyr selger diagnose program til motorene, du betaler for kabelen, programmet er gratis. Dette er ett flott verktøy til de som skal installere eller drive service på motorene, jeg har selv brukt programmet for å lokalisere en feil. Man kan også logge med programmet. Det er ikke egnet som ren motorovervåkning slik instrumenter gjør. Canbus på Steyr sender ut kontinuerlig på J1939 format, dette kan leses av hvilket som helst instrument med støtte for J1939. Både Cantrack og Power View 101 fungerer fint, har begge selv. eneste jeg ikke får opp er aktive alarmer. De fleste kartplottere har kun støtte for nmea2000, da må man gjøre om signalene fra J1939, det finnes overganger/omformere der ute (maretron). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.