Fjordland Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 De fleste muslinger har vel konsoll fra origianlt enda? Eg har denne "linge-hesten" i min. når eg kjører med passasjer, så bruker eg passasjeren aktivt for og stabilisere båten etter forholdene. Så det spørs nok om ikkje båten din legger seg litt. Men om du kontakter stormermarine, så kan du helt sikkert få kjøpt en original konsoll hos dem. Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn S Svart 3.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Det som gjør at jeg er litt usikker på om jeg vil ha en slik båt er, vil helst ha en litt stor konsoll med skjerm som gjør at man får sitte litt i skjul, skal brukes på nordlandskysten både sommer og vinter og da er det ofte "mye vær" ; ) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Fjordland Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Har sett 2 løsninger til konsoll på denne. Den ene er lingehesten, som eg har. den andre er en mindre sak som står lenger bak slik at du sitter på aktertoftå og styrer. På den siste går det nok greit og sette på en skjerm. Sjøl bruker eg finnlandshette og vernebriller når eg er ute i drittvær\regn og farten blir høy:) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 (redigert) hvordan er det å sette konsoll i siden, vil båten krenge mye under fart da? enkte på en sånn: http://www.ranaplast...eservedeler.php det er jo en relativt smal båt , og sammen med den dype v-bunnen så vil du miste mye av de gode egenskapene til båten med å ha sidemonert konsoll. Hjelper lite med dyp v-bunn hvis du treffer med flata ... "Lingehesten" tar endel plass , men midplassert vekt i denne båten er noe av det som gir denne god balanse og dermed gode sjøegenskaper Hvis du ønsker noe med mer beskyttelse mot vær og vind, så er kanskje noe med sidemonterte konsoller en ide..? her buster Mmed enkel konsoll (mener man kan ettermontere slik at det blir på begge sidene) : http://www.finn.no/f...nnkode=29451951 Redigert 4.Oktober.2011 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Asbjørn S Svart 9.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 vil bare si, at jeg fant båt, fik kjøpe en 15? fots båt hos naboen. Det er en helplaner med vindskjerm. Båten er helt åpen innvendig da tidligere eier har slipt ned hele båten innvendig. Vet ikke hvilket merke båten er av, men har fin v bunn og er stødig og bred. Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
ivar Svart 9.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 last opp noen bilder, så er det kanskje noen her som vet hva slags merke det er Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Asbjørn S Svart 9.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 skal gjøre det i morgen:) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 Her er er båten: ) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
Asbjørn S Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 noen som kan ha en anelse om hvilken båt dette kan være? Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
glalaks Svart 10.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 (redigert) det er en selfa. Bygd i Trondheim. Vi har en sånn på hytta som vi har hatt siden den var ny en gang for ca 40 år siden. Har hardtop på vår og 60 hk. Selfa båt var mye basert på selvbygging, så er mulig denne også er det. Tror båtene heter matrix nå på de nye modellene. forøvrig meget stabil båt som tar bølgene bra! to eksempler. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=29778997 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=30265413 Redigert 10.Oktober.2011 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ivar Svart 10.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 Kan det stemme at den også har vært solgt som Selsbakk? En kamerat hadde iallefall en slik med hardtop. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
glalaks Svart 10.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 selfa-fabrikken ligger på selsbakk i Trondheim.. Så tror de navna går litt om hverandre. Men jeg tror båtmerket er selfa, og lages på selfa fabrikker på selsbakk;) Jeg bygde meg selv en 14 fots Landstedsbåt der etter konfirmasjonen. veldig lærerikt! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Asbjørn S Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2011 Tusen takk for svar! var hardtop på denne også, men ble tatt av, av tidligere eier.. Skulle gjerne begynt å jobbe med båten nå, men den står uteog jeg har ingen andre muligheter :(men blir nok å starte så tidligpå våren som mulig. Da blinr det nok en ny tråd Sitér dette innlegget Prosjekt: Selfa 16 Link to post
ibizafan Svart 11.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2011 selfa 16 (selsbak) Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.