Kjartan Kvalsvik Startet 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2011 Hei Er det noen som vet om det er faste mål på mesanseil til båter i forhold til lengda ,høgda på båten. Har god tro på mesanseil, da jeg har en 8-10 sabb med omstyring.Skal lage meg mesanmast og seil men er usikker på hvorstort jeg skal lage seilet.Båten er en skorgenes 24 fot,med lugar,stall og kalesje så den er helt tett. Jeg håper på å få noen gode råd evt. mål på en passende mesan. Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 2.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2011 Eg har nettop bygd meg en mesan til båten min (23 fot) og har en skisse liggende på størrelsen på seile, kan legge ut den her vist du er interissert.. Sitér dette innlegget Link to post
Pescador1 Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Jeg vurderer det samme på min 23 fots Stigfjord båt.Tegninger og tips tas med glede og takker for det :) Sitér dette innlegget Link to post
Kjartan Kvalsvik Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Hei Commodore 81. Ja takk det er inntressant hvordan du har gjort det. Jeg har tenkt å prøve meg frem på en ny patent også med dobbelt mesanseil,men skal prøve det ut før for å se hvordan det fungerer. I min teori så skal båten ligge veldig stabil om jeg f,eks ligger still og fisker eller drar garn og line.Men under steaming fra A til B så har jeg god tro på at et dobbelt mesanseil vil gi meg en stabil og stø kurs og trolig også en knop eller 2 ekstra.jeg skal legge ut rapport etter at jeg har fått testet den ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.