Jump to content

Mesanseil på tresnekke 24 fot

Kjartan Kvalsvik

Recommended Posts

Hei Er det noen som vet om det er faste mål på mesanseil til båter i forhold til lengda ,høgda på båten. Har god tro på mesanseil, da jeg har en 8-10 sabb med omstyring.Skal lage meg mesanmast og seil men er usikker på hvorstort jeg skal lage seilet.Båten er en skorgenes 24 fot,med lugar,stall og kalesje så den er helt tett.

Jeg håper på å få noen gode råd evt. mål på en passende mesan.

Hei Commodore 81.

Ja takk det er inntressant hvordan du har gjort det. Jeg har tenkt å prøve meg frem på en ny patent også med dobbelt mesanseil,men skal prøve det ut før for å se hvordan det fungerer. I min teori så skal båten ligge veldig stabil om jeg f,eks ligger still og fisker eller drar garn og line.Men under steaming fra A til B så har jeg god tro på at et dobbelt mesanseil vil gi meg en stabil og stø kurs og trolig også en knop eller 2 ekstra.jeg skal legge ut rapport etter at jeg har fått testet den ut.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...