bilo3 Startet 3.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 3.Oktober.2011 Jeg har nettopp fått meg en gammel båt som er fra Rana båtfabrikk, altså ikke Ranaplast, men nesten !! Det er festet en metallplate bak inne i båten der det står Rana Båtfabrikk a/s, og produksjonsnummer 19060. For meg ser det ut som at den er ca 14 fot. Det jeg er ute etter er sånn ca årsmodell og modellnavn (hvis den har noe navn) og max motorstørrelse. Vil sette veldig stor pris på det hvis noen finner ut av dette !! Sitér dette innlegget Link to post
bilo3 Svart 9.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2011 Har fått vite at båten er fra 1968, og at den er 14.5 fot. Jeg vet fremdeles ikke hvor stor motor denne er godkjent for. Jeg har fått tak i en Evinrude 15 hk fra 1968 (faktisk !! :) ) Skal tro om båten tåler denne ? Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 (redigert) Hadde mine første båtturer i en slik båt tidlig på 70 tallet. Denne gikk under betegnelsen SALPA her i Vestfold. Vi hadde en 12 hk arkimedes penta på denne båten, men den var umulig å få til å plane - den må nærmest karakteriseres som en halvplaner. Min far laget en "ordning" for å sitte på midttoften, og da gikk den sånn noenlunde opp til halv fart på motoren. Satt man bakers så ble båten nærmest gående med baugen rett til værs. Originalt så satt det 2 store/hvite plaståregafler på disse båtene. Mener vi kjøpte vår båt hos en "forhandler" som i hverfall leverte båtene ved Bogen i Stokke. Redigert 9.November.2011 av terron (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Det der gikk innunder kategorien bananbåt ifølge ungene. Grei robåt, ikke vits med mer enn 4-5 Hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.