Jump to content

Liten kuling i morgen, går det bra i en 17 fots båt?

Sjøogvind

Recommended Posts

Det er jo ikke selve vinden som er problemet. Spørsmålet er hvor mye bølger vinden har pisket opp der du har teinene dine. Ligger de innaskjærs så er det ikke noe problem. Ligger de yttaskjærs så kan det være tøft, avhengig av vindretning. En brottsjø kan fylle båten din eller velte den når du er opptatt med å hale teiner. Bruk vest !!!! Meld fra til familie/venner hvor og når du drar!!!!

Bedre kan det neppe sies! :flag_bp:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Hm...... slike markeringslys har ikke jeg på noen av mine vester ( oppblåsbare og "gammeldagse" oransje ). Er lys noe som selges som ekstrautstyr.. og i tilfellet, hvor?

Enkleste er kanskje å bestille dette på nett, her har du et par varianter; http://www.seatronic.no/redningsvester-vester-c-270_97 Ellers er det jo ofte slik at forhandlere tar inn slikt ifm. større regattaer hvor det er påkrevet, f.eks. Færdern.

Edit: Hiver på en link til disse også http://www.seatronic.no/redningsvester-redningsdrakter-c-270_284, koster svært lite å ha et par sånne i båten, og da overlever du i sjøen litt lengre også. På denne årstiden er det ikke så lenge man varer med bare vest.

Redigert av quantumduck (see edit history)

Takk skal du ha. Rart at mange tror jeg troller ja. Det skjønner jeg ikke. Det jeg spør om er alvorlig ment.

Tviler ikke på at det er et alvorlig ment spørsmål, men har du på forhånd tenkt igjennom hvilken mulighet folk her har til å gi deg et seriøst og fornuftig svar på dine utallige spørsmål? Jeg håper du har noen voksne i din nærhet som kan veilede og hjelpe deg lokalt der du er da jeg (muligens feil?) har inntrykk av at du er en gutt på 14/15 år.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

better safe than sorry (sorry.. måtte bare korrigere den :wink: )

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...