erund Startet 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2011 Sleipner baugpropell i min båt som er ca. 5 år gammel går kun på venstre side. Touchpanel som bør byttes eller er det motoren til baugpropell som er noe galt med? Har dere tips? På forhånd takk :-) Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Sitrin Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 (redigert) Hva skjer når du skal styre den til høyre? Hører du releet slår inn? Har du målt noe? Redigert 3.Oktober.2011 av Sit (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Gurba Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 99,9 prosent sikker på at ikke det er noe med motoren din. Du får måle om releene slår til begge sider. HAr du ett dobbelt rele eller 2 enkle ? Legg ut bilder :-) Her lukter det et rele vel ? Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Hovedreleet er brent, åpne d og fil kontaktene og sjekk isolasjonen, klart å fikse på min egen Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 Mange har opplevd at touchpanelet har kranglet. Det er mulig å koble fra kontakten fra panelet og teste med å koble sammen ulike ledere. Dette står beskrevet i manualen. På denne måte kan du avklare om det er panelet eller releet på selve baugpropelle som krangler. Og er det mindre enn fem år siden den ble innkjøpt har du kanskje en reklamasjonssak? Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
alfb Svart 3.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2011 En av deltakerene på årets sommerferie hadde samme problemet. Der var det releet som hadde tatt kvelden.. Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 5.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2012 Nå har jeg endelig funnet årsaken . En meget enkel test, nemlig en rød ledning kobles mellom rød og blå ledninger fra baugpropell rett før kontrollpanel - og da kunne jeg se om båten svinger på styrbord side. Gjør den, så er det noe galt med panelet og ikke i enheten. Dermed skaffet jeg en ny joystick panel og monterte den i dag. Nå fungerer baugpropellen 100 % . Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.