rarnfinn Startet 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2011 Hei, Har en 2001 modell 30 HK Yamaha 3 sylinder. Styringen har virket helt frem til i dag. Da kom det et lite dunk (eller smell) i det jeg skulle svinge brått til siden. ingenting skjedde når jeg prøvde å vri på rattet, det kan vris rundt og rundt men ingen kontakt. Legger ved 2 bilder av opplegget til styringen, så hvis noen har peiling og kan hjelpe hadde det vært fint. Hva kan ha skjedd? Bildet er fra undersiden av rattet hvor styringen fra motor er festet. Jeg har overhodet ikke greie på dette, men når jeg vrir på rattet går den kabelen på venstre side oppog ned.. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Er nok styrekabelen som har røket. tror det ska ant fot den er på strømpen. koster ca 1000lappen før ny. Sitér dette innlegget Link to post
rarnfinn Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 men hva slags funksjon har den kabelen på venstre side som bare henger ned? Når jeg vrir på rattet går den opp og ned, men den er jo ikke festet i noe? Hvordan finner jeg ut om kabelen er røket? Må jeg bare skru den av på feste på motoren der? Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Det er enden på kabelen som går inni strømpen:-) Kabelen din ER røket. Bare å bytte. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
glalaks Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Hvis den går ut og inn når du vrir rattet, mens motoren står i ro, er det vell ingen tvil om at den er røket. den som rører seg er "overskuddet" av kabelen når den blir kortere bak, om du skjønner? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
rarnfinn Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 tkk for hjelpen. ikke lett å være uvitende- Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 alle har vært uvitende en gang:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
rarnfinn Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 (redigert) slettet Redigert 6.Oktober.2011 av rarnfinn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rarnfinn Svart 6.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 fant ut at den var røket ja. ca 60 cm fra feste på rattet. Da er det vel bare å demontere hele kabel og strømpe nede ved motoren og kjøpe en ny tilsvarende og trekke på nytt? Noe som er vikitg å tenke på i den forbindelse? tenkte å prøve å gjøre det selv. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Det som ER viktig er at du får ny låsemutter til å montere fast overgangen fra wire til motor. Eventuelt locktite. Dette er for at du ikke skal miste styringen. Og jeg setter inn siste stykket med masse fett. Det delen som er utsatt ved motoren. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 og: Bruk gammelkabelen til å dra den nye igjennom. ikke dra ut gamlekabelen først , da kan det være temmelig krøkkete å deretter tre den nye på plass (det har jeg funnet ut på den harde måten ) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.