Jump to content

Ny børste for groe under båten


haugi

Recommended Posts

På meg så virker det som moderne bunnstoff har redusert groe på skroget til et minimum. Jeg har sett på de fleste båtene som er tatt opp i høst og plassert i nærheten av min i havna. Ingen har hatt noe groe av betydning på skroget før de er spylt. Kun litt slim, og litt i vannlinjen som går lett bort.

 

Drevene derimot er en helt annen sak!!! I år så mine verre ut enn noen gang. Til tross for at båten er svært mye brukt, og at jeg ligger i vannet og vasker hele sommeren.

 

Jeg skulle gjerne hatt en løsning tilsvarende Drevhetten.

Men det er umulig å montere Drevhetten slik den er konstruert i dag siden badeplattformen er for lang. Og Drevhetten passer vel strengt tatt bare for ett drev. Den optimale løsningen hadde vært en løsning som kunne trekkes inn i badeplattformen etter bruk.

Det er nok lenge til vi får se noe slikt, men i mellomtiden kunne kanskje Drevhetten komme som et "skjørt" som bare festes i ytterkant av badeplattformen og ned på sidene, og med noen spiler e.l. som holder det nærme drevet? Jeg hang en mørk presenning over drevene når jeg var utenlands på forsommeren, og det er ikke tvil om at dette hjelper.

Link to post
Share on other sites

Borsett fra "billig" utførelse så gjør børsten jobben...

 

Må si jeg følte meg litt lurt når jeg åpnet esken.

Og som Pescador1 sa, delte håndtaket seg med en gang.

 

Den store kosten er genial i noen minutter, så er den full av vann.

Da må man ta av proppen og tømme den og passe på at man ikke mister proppen (tar noen minutter det og).

Så er den genial i noen minutter til...

Link to post
Share on other sites

Som et alternativ til Rophs børste, er vel den terrassevaskeren lite egnet...

Er litt kiipt å dra på seg dykkerutstyr for å gå under båten.

 

Av en eller annen merkelig grunn er det en del bilder av børsten når båten står på land. Sikkert her misforståelsen oppstod :) Børsten er enklere å håndtere når båten ligger på vannet. Da flyter den opp til skroget og det er bare å dra den fram og tilbake.

 

Har man tatt opp båten er det vel lite som slår en fet steamer...

Link to post
Share on other sites

Borsett fra "billig" utførelse så gjør børsten jobben...Må si jeg følte meg litt lurt når jeg åpnet esken.Og som Pescador1 sa, delte håndtaket seg med en gang.Den store kosten er genial i noen minutter, så er den full av vann.Da må man ta av proppen og tømme den og passe på at man ikke mister proppen (tar noen minutter det og).Så er den genial i noen minutter til...

Har nevnt det før og som fagmann, både innen konstruksjon og produksjon : Ideen er god og den virker,dog er det rom for mye forbedring. Med ønsker om å ikke ødelegge for oppfinnerens salg av produktet så er den lansert på markedet for tidlig og etter min menning .Bruk av rette rådgivere innen konstruksjon,produksjon og ikke minst testserie før markedsføring er ytterst viktig før produktet maseproduseres og lanseres.

Jeg føler faktisk med ham , som ifølge NRK inslag hadde flere tusen på lageret...Jeg hadde redusert prisen betraktelig for å selge 1. versjon...Det er bedre å ikke tjene noe en å tape mye.

Jeg fikk også samme problemer med at børstebeholderen ble fylt med vann. Jeg løste problemet raskt ved å helle polyuretangummi i selve beholderen for så å rotere deretter mens den herdet.Da ble den tett. Det samme anbefaler jeg oppfinneren å gjøre før børstene sendes ut på markedet-det er bedre å påta seg ekstra kost i produksjonen en å ikke selge grunnet små bagateller som det er lett å gjøre noe med...Bygge skum hadde også hjulpet, selv om oppdriften reduseres.

 

Men igjen...den virker og gjør det mye lettere å vaske båten på undersiden, selvfølgelig mens båten er i vannet

Redigert av Pescador1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...