blakken Startet 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2011 Skal kjøpe dieselvarmer til min Askeladden Beetle. Har ennå ikke bestemt meg for hvor stor den skal være. Det blir enten Webasto eller Eberspacher. Har tilhold nord for polarsirkelen og liker å strekke sesongen i begge ender. Noen som har erfaring/innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 6.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2011 Kjøp uansett IKKE en for stor dieselvarmer som blir gående på lav belastning og soter ned. Dette er jo ikke store båten og husk at for eksempelvis en Viknes 1030 med 2/3 kabiner og relativ stor salong benyttes 4 KW varmer. Ofte er et oppsett med 2 stk. separate 4 KW enheter vanlig på de båtene som er levert til helårsbruk i Nord-Norge der den ene fungerer som backup om den andre feiler. Det trenger du neppe å tenke på. Jeg har forøvrig aldri hatt trøbbel med noen av mine Eberspacher dieselvarmere. De har en veldig fin regulering også og kan anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
Vidar P Svart 7.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2011 Skal kjøpe dieselvarmer til min Askeladden Beetle. Har ennå ikke bestemt meg for hvor stor den skal være. Det blir enten Webasto eller Eberspacher. Har tilhold nord for polarsirkelen og liker å strekke sesongen i begge ender. Noen som har erfaring/innspill? Webasto hadde en "kalkulator" om dette på sine hjemmesider. Jeg skal ha en til en Askeladden C6 med utblåsing oppe på dekk [den obligatorisk åpne] og i kabin. Kalkulatoren viste EVO Air Top 3900-modellen når jeg oppga å bo på nordvestlandet og har planer om å hale ut sesongen rikelig i begge retninger. Sitér dette innlegget Link to post
jkn Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Ebed D2 burde være i massevis. Prisforskjellen opp til D4 er ikke stor, men denne blir for stor i dinbåt. Den får problemer med å kjøre seg langt nok ned i effekt. Da vil den starte og stoppe hele tiden. Hadde selv en Bayliner 2355 som er et par hakk større enn din med D2 og det var nok i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.