Kaptenen Startet 7.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 7.Oktober.2011 har problemer med for mye eksos røyk på min md21 motor.. eg lurer på om de går annt og justert dieselpumpa for og få justert inn sprut tidspunktet pga eg har slipt toppen og da trur eg de blir feil forbrennings tidspunkt i forhold til de gamle justeringene på pumpa.. beklager dårlig forklaring håper dere skjønner hva eg mener! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
harry92 Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 hei, kan være diselpumpa eller dysene som er i stykker, dysene kan du trykk teste for og se om de holder målet sitt, håper det hjelper deg noe. math92 Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 (redigert) Hei velkommen til forumet. Har du hatt av toppen så må du stille inn klaringen på vipparmene på nytt med følerblad i riktig rekkefølge, det står i manualen. Har du hatt dieselpumpa av? Redigert 8.Oktober.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 sliping av topp pga skjev topp og da fikk eg sylinder service til og ta ventiler og seter med de samme. dyser og pumpa virket før eg måtte gjøre jobben så reiner med at de er i orden, men skal sjekke dette også. ventilene må eg nok finjuster etter boka i rekkefølgen som de sier der, for de har eg ikke gjort, men justerte på kald motor 0.20 ex og 0.15inn i fra sylinder 1 til 4 i rekefølge 1234 diesel pumpa har ikke vert av. takk for hjelp Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 10.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 (redigert) nå legger eg opp den tabbelen for ventil justering som de står i boka så skal eg forklare hvordan eg forstår de, så må dere rette på meg om de ikke stemmer helt. Sånn som eg forstår de står instruksjons boka, rett meg vist eg tar feil! for og justere I3 og E4 så må E1 stå åpen for og justere I4 og E2 så må E3 stå åpen for og justere I2 og E1 så må E4 stå åpen for og justere I1 og E3 så må E2 stå åpen eks: de står at når eg skal justere i3 og E4 ventilene så må E1 ventilen stå fullt åpen og da kan eg juster I3 og E4, og i den rekkefølgen som står instruert ovenfor. blir veldig inn med teskje dette, men vil bare gjøre de riktig og ikke gjøre feil. tusen takk for hjelp Redigert 10.Oktober.2011 av Kaptenen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 10.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2011 Da får du en ny motor når ventilene er justert, husk på å tørne motoren i gangrettning. I manualen på Baatplassen står det 0,15 og 0,25 vt ikke hva som er rett 0,2 høres lite ut. https://baatplassen.n...o-penta-md2132/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 11.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 ja 0.20 er litt lite, feil skriving, brukte føleblad 0.25 på ex og 0.15 inn Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Roger jo Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Og da ble det en motor uten røk? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 13.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2011 har ikke gjort noe med de enda men skal gi en tilbakemelding når de er gjort, satser på at de er feilen, men må få tak i en termostat og for motoren går alt for kaldt, de er ikke termostat i termostat huset. tipper den går på 45 50 max 60 grader, de er ikke en fin arbeids temperatur.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 21.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2011 Og da ble det en motor uten røk? da har eg justert ventilene etter boka, bedre men fortsatt mye røyk på høyere turtall, men eg trur kanskje at de er ventilene som må slipes med pasta for og få de tett. for eg hadde toppen på verksted for og få frest ventilsetene, men tviler litt på om de pussa ventilene til de ny freste setene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 21.November.2011 Del på Facebook Svart 21.November.2011 Det ville ha vært veldig rart om de ikke hadde slipt inn ventilene korrekt i forbindelse med en slik jobb... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 21.November.2011 Del på Facebook Svart 21.November.2011 Etter hva jeg kan se er det ikke opplyst hva slags farge det er på røyken? Har du erfaring med motoren fra før toppen ble slipt, slik at du vet at den ryker mer nå enn tidligere? Når du kjøper ny termostat så få tak i en på 80 grader, originalen er på bare 70. Mener at den som ble brukt når motoren satt i Peugeot passer og er på ca 80 grader. Har det på Biltema, hadde iallfall. Å kjøre uten termostat, spes på denne tiden er året, er ikke bra. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 23.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2011 Det ville ha vært veldig rart om de ikke hadde slipt inn ventilene korrekt i forbindelse med en slik jobb... ja de er jo rart men, får først høre med de som gjorde jobben så får eg svar på de regner eg med. Etter hva jeg kan se er det ikke opplyst hva slags farge det er på røyken? røyken er vit, og ja de var ikke sånn før eg slipte den, men kan jo ha en sammen heng med at den går kaldt for har jo renset eksos kjøleren og den var godt tett og etter de så kjøler den ganske mye bedre. så eg er nødt og få tak i en termostat og se etter dette. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kaptenen Svart 23.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2011 hvor får eg tak i termostat? eg fant ikke på biltema sine nettsider? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.