Jump to content

Får ikke justert båthengervinsjen skikkelig. Tips anyone?

larsen2000

Recommended Posts

Jeg har to støtter til baugen på hengeren og den øverste kommer i klem med reima på vinsjen. Det er mulig å flytte hele anordningen hvor vinsjen er festet lengre opp, men da er det ikke mulig å sveive uten at håndtaket går inn i båten. Se bildet. Noen tips til hvordan jeg kan fikse dette?

bilde_kopi.jpg

Redigert av larsen2000 (see edit history)

Snudde reima nå og det blir da en liten vinkel på reima når båten er dratt helt inn. De siste 2-3 cm drar den helle båten nedover (hengeren bøyer seg) så jeg får ikke dratt den helt inn i sporene til baugen. Monterer jeg den høyere går den oppi båten (begge sveivefestene). Gjør dette noe så lenge den sitter festet til vinsjen?

Vinsjen er kun for å få båten inn på hengeren. Finner du en plassering som fungerere til dette formålet så kan du være happy.

Når du skal begynne å kjøre så du ha lastestropper av egnet dimensjon. Jeg setter på fremre lastestropp med en gang, før jeg skal trekke båten opp fra vannet pga. jeg stoler ikke på vinsjen alene.

Når du har stroppet ferdig så kan du godt slippe av vinsjen litt. Det er lastestroppene som skal holde båten på hengeren.

Redigert av Fjellmatros (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...