larsen2000 Startet 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2011 (redigert) Jeg har to støtter til baugen på hengeren og den øverste kommer i klem med reima på vinsjen. Det er mulig å flytte hele anordningen hvor vinsjen er festet lengre opp, men da er det ikke mulig å sveive uten at håndtaket går inn i båten. Se bildet. Noen tips til hvordan jeg kan fikse dette? Redigert 8.Oktober.2011 av larsen2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 8.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Dra hele stroppen ut av vinsjen, rull så inn "baklengs" Da kommer stroppen i underkant i stedet for overkant på rullen. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 8.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2011 Ah! Selvsagt! Blir uvant, men går nok kjapt å venne seg til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Diplom-is Svart 9.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 Hei Jeg tror også sveiva di kan flyttes bakover. Du har 2 ulike muligheter til å montere sveiva. Det er forskjellig moment utveksling på de. Da går ikke sveiva i båten:) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 9.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 Snudde reima nå og det blir da en liten vinkel på reima når båten er dratt helt inn. De siste 2-3 cm drar den helle båten nedover (hengeren bøyer seg) så jeg får ikke dratt den helt inn i sporene til baugen. Monterer jeg den høyere går den oppi båten (begge sveivefestene). Gjør dette noe så lenge den sitter festet til vinsjen? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 9.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 (redigert) Vinsjen er kun for å få båten inn på hengeren. Finner du en plassering som fungerere til dette formålet så kan du være happy. Når du skal begynne å kjøre så må du ha lastestropper av egnet dimensjon. Jeg setter på fremre lastestropp med en gang, før jeg skal trekke båten opp fra vannet pga. jeg stoler ikke på vinsjen alene. Når du har stroppet ferdig så kan du godt slippe av vinsjen litt. Det er lastestroppene som skal holde båten på hengeren. Redigert 9.Oktober.2011 av Fjellmatros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 9.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2011 Bruker absolutt solide lastestropper! Men det vil jeg gi litt ekstra støtte om baugen kan ligge helt inntil de to gummivinklene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.