Jump to content

Blir det er mild vinter?

Mariell

Recommended Posts

Kom over denne fra DMI

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/maanedsprognose.htm

Tempratur prognose for Oktober, November og Desember. 0.5 grad over normalen og 5,6grad over samme periode i 2010.

Er lov å håpe at disse prognosene slår til i Norge også :pray:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Så langt ser det vel bra ut. Pleier å måtte skrape is av frontruta rundt bursdagen min den 22/9. Det er snart en måned siden og enda har det ikke vært minusgrader her i Asker ihvertfall

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hva foretrekker folk da? Kalt og stabilt eller mildt og ustabilt rundt 0 grader?

Isfritt, -5 til -10 med 1/2 meter snø og stabilt pent vær, er drømme vinteren min.

Ikke -20 til -24 som siste del av november og hele desember i fjor.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Første natta med rim på bakken i Asker i år. For min del håper jeg at sprengkulda uteblir bor i et gammelt hus som ikke er så god isolert. Til båten som skal ligge i bobblehavn har jeg både varmerør luftavfukter som skal få stå på i motorrom og cabiner gjennom hele vintern. :flag_bp:

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Jepp, jeg har gjort det samme - snøfreser for første gang i år. Dermed er vi sikret lite snø. I tillegg har jeg kjøpt mer ved enn noen gang tidligere - bar inn og satblet det siste i dag - så dermed blir det nok rimelig mildt også her på sydostkysten.

mvh tuffff

Da får det bli slik at om prognosene til fresergutta slår til, så får vi andre sende et lite bidrag for å mildne den bortkastede investeringen. Bare rett og rimelig å bistå dem som ofrer seg for en god sak.

MVH

Hulda

Formann i folkereisinga for 2 meter snø. Fortrinnsvis nord for Sinsenkrysset.

Nå som jeg er student håper jeg på minst mulig snø. Bilen står stort sett parkert fram til snøen kommer. Sykkel som gjelder.

SÅ dere i Kristiansand og omegn, kjøp dere dye snøfreser så vi slipper snø!

Når legges det normalt om til vinterdekk på sørlandet?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...