Mariell Startet 11.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 11.Oktober.2011 (redigert) Kom over denne fra DMI http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/maanedsprognose.htm Tempratur prognose for Oktober, November og Desember. 0.5 grad over normalen og 5,6grad over samme periode i 2010. Er lov å håpe at disse prognosene slår til i Norge også Redigert 11.Oktober.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Polarn Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 (redigert) Er lov å håpe, men jeg har basert meg på tredje vinteren på rad med sprengkulde. Redigert 11.Oktober.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Norfront Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 I disse ekstremværtider blir det både og. Mildt og med innslag av sprengkulde. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Hadde ikke plaget meg, da skuta skal ligge på vannet i vinter! Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Er lov å håpe, men jeg har basert meg på tredje vinteren på rad med sprengkulde. me 2 er ganske sikker på vi får en knallhard vinter igjen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
glalaks Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Hva foretrekker folk da? Kalt og stabilt eller mildt og ustabilt rundt 0 grader? Selv foretrekker jeg minusgrader og dunjakke framfor slaps og bløtt!! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Slipper vi is i fjorden er jeg glad for det. Håper på mange fine fisketurer i vinter. Nykokt kaffe, varme rundstykker og og varme i styrhuset, og snøret hengende ute etter torsken. Mmmmmm Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lovart låring Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Jeg håper virkelig, da det er besluttet at skuta skal ligge på vannet i vinter. Får håpe det blir en tur eller ti i vinter au Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 (redigert) Gammel overtro - Mye rognebær/lite snø. I forfjor noterte jeg ned: mye rognebær og det kom mye snø og frost . I fjor var det også mye rognebær... og det kom mye/lenge snø og frost I år er det også mye rognebær..... : Nå tror jeg jammen det hagler, så dette lover "godt"... Redigert 11.Oktober.2011 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Jeg greier ikke å huske hvilken busk det var men det er visstnok ei busk en kan spå snødybden på, stemmer det så blir det nesten 2 meter snø i vinter her. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Er lov å håpe, men jeg har basert meg på tredje vinteren på rad med sprengkulde. Jeg har nettopp investert i min aller første snøfreser, så da skal du se at det blir den mest snøfattige vinteren på aldri så lenge ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
tuffff Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Jepp, jeg har gjort det samme - snøfreser for første gang i år. Dermed er vi sikret lite snø. I tillegg har jeg kjøpt mer ved enn noen gang tidligere - bar inn og satblet det siste i dag - så dermed blir det nok rimelig mildt også her på sydostkysten. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 11.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 11.Oktober.2011 Så langt ser det vel bra ut. Pleier å måtte skrape is av frontruta rundt bursdagen min den 22/9. Det er snart en måned siden og enda har det ikke vært minusgrader her i Asker ihvertfall Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 12.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Hva foretrekker folk da? Kalt og stabilt eller mildt og ustabilt rundt 0 grader? Isfritt, -5 til -10 med 1/2 meter snø og stabilt pent vær, er drømme vinteren min. Ikke -20 til -24 som siste del av november og hele desember i fjor. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Polarn Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 (redigert) Den førstes snøen kom 16.oktober i fjor og ble liggende til april. Når det er sagt,så har jeg aldri hatt båten min ute så tidlig noen gang faktisk. Før mai. Redigert 12.Oktober.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M20B25 Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Jeg tror vinteren i år blir like kald som forrige. Gjør meg egentlig ingen ting. Hva er bedre enn stabilt og kaldt vær? Forresten, måtte skrape is på frontruta mi i midten av september i år. Og i dag... Bor på Mosby i Kr.sand. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 I likhet med Rem er jeg også litt overasket, har enda ikke sett Rim på gresset og det pleier det alltid å komme i slutten av September. Ellers er det ingen bråhast for mitt vedkommende. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
BOBO II Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 (redigert) Første natta med rim på bakken i Asker i år. For min del håper jeg at sprengkulda uteblir bor i et gammelt hus som ikke er så god isolert. Til båten som skal ligge i bobblehavn har jeg både varmerør luftavfukter som skal få stå på i motorrom og cabiner gjennom hele vintern. Redigert 12.Oktober.2011 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
SiA Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Blir mildt for oss! Drar til Spania i desember og kommer igjen i mars Båten tas opp for vinteropplag første gang på 3 år! Hilsen oss i "Ronja" Sitér dette innlegget Link to post
Jacobsen Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Jeg er helt overbevist om at det kommer til å bli en kald vinter slik vi hadde her på østlandet i fjor. Just wait and see :) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Skal det snø like mye som det regnet i sommer, får vi 6 meter snø i Drøbak! :headbang: Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
CB. Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Hmmmm, kanskje best å pusse støv av snøscooteren Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Faxen Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 da må du skynne deg, ellers må du grave den fram. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Hulda Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Jepp, jeg har gjort det samme - snøfreser for første gang i år. Dermed er vi sikret lite snø. I tillegg har jeg kjøpt mer ved enn noen gang tidligere - bar inn og satblet det siste i dag - så dermed blir det nok rimelig mildt også her på sydostkysten. mvh tuffff Da får det bli slik at om prognosene til fresergutta slår til, så får vi andre sende et lite bidrag for å mildne den bortkastede investeringen. Bare rett og rimelig å bistå dem som ofrer seg for en god sak. MVH Hulda Formann i folkereisinga for 2 meter snø. Fortrinnsvis nord for Sinsenkrysset. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 12.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2011 Nå som jeg er student håper jeg på minst mulig snø. Bilen står stort sett parkert fram til snøen kommer. Sykkel som gjelder. SÅ dere i Kristiansand og omegn, kjøp dere dye snøfreser så vi slipper snø! Når legges det normalt om til vinterdekk på sørlandet? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.