Ex Skarpnes9100 Startet 11.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2011 Hei; Etter "Havari" i sommer på girkassa (sprukket kjølekrets), med båten full av saltvann som konsekvens, så ga Starteren seg også etter at jeg fikk den på vannet igjen ( etter tre uker på land midt i ferien for renovering av girkasse...) Den fikk antagelig "litt" saltvann inni som jeg ikke fikk skylt av, og har irret i stykker tilslaget tenker jeg. Det ser jeg så fort jeg får den åpnet nå snart (Må demontere varmeveksler etc. for å komme til og få skrudd den ut) Lurer på om noen her inne blandt de meget kloke hoder har noe generalt tips ? Bør jeg renovere eller kjøpe ny ? Uansett, hvor lønner det seg å kjøpe ny ettermarkeds-starter evt. deler for renovering ? Takker for alle tips !! Mvh Frode Sitér dette innlegget =============================================== Båt: på jakt etter neste Lolly Link to post
S/Y Emma Svart 11.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2011 Eg bytta startar på min Volvo Penta 2003 for eit par år sidan. Leverte då inn min gamle defekte startmotor til den lokale bilverkstaden. Fekk ein byttestartar tilbake, trur den kosta 1500 kr eller noko. Den var så godt som ny. Såg heilt ubrukt ut og fungerte fint. Verkstadane har vel eit system for å ta i mot og reparere gamle startmotorar og selge dei billeg etter overhalinga. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.