jjcchh Startet 14.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2011 Bravo 2 drev ca 1992 mod. Er det noen som kan gi en "grundig" forklaring/beskrivelse av hvordan jeg skal demontere og vinterkonservere drevet? Har tenkt å gjøre dette selv for å lære litt om denne "saken"... Kan hende det er noen tråder her ifra før, så gi meg da en link feks. Motoren er Mercruiser D4,2L 320. Takk så lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 15.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2011 Hva med et søk på youtube, masse nyttige videoer der Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Whistler Svart 15.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2011 (redigert) Demontering. Sett gearet i fri. Løsne trimsylinderne. 5/8" kopp. Bank/trekk ut bolten. Samme kopp brukes til å løsne de 6 mutterne som holder drevet fast i bellhousing. Kun 5 av disse har stoppeskive. Fest et tau i øyet på drevet og stram til slik at du blir så veldig overrasket når det løsner. Bygg opp en blokk mellom drev og bellhousing som vist. Løft i antikavitasjonsplata. Blokken på topp gjør at drevet nå skyves utover. Sim sala bim. Servicepunkter på drev. Skift olje på drev. -Tapp fra bunnplugg. -Fylles fra bunn til det pipler ut av lufteskruen på øvre del av drevet. Toppes fra reservoir i motorrom om du har dette. (det går med ca 3 liter) Smør propellaksling/splines. Greasefitting på stb side av transom går til gimballageret. Trykk på til det tyter godt ut av lageret. Det er mulig at enkelte lagere må "lines" med greasekanalen. I såfall er det et merke på lageret som skal settes mot kanalen. Knutekorsene på Bravo er ikke av typen permalube og må smøres via greasfittingene på korsene. Trykk på til det tyter godt. Engine coupler har eget smørepunkt (greasefitting) inne i motorrommet. Det er lettest å komme til på babord side helt inn mot transom. Inspiser belger for skader, evt byttes... Anoder skiftes. Redigert 15.Oktober.2011 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
jjcchh Svart 21.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2011 Du store tid!!! Dette skal gå som en drøm. Takker og bukker for veldig bra utredning. Takk for god hjelp her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 Hva er serviceintervallene på disse dreva? Hvor ofte må der skiftes olje f.eks? Skal ha båten opp nå på mandag for å skifte anoder, og hadde tenkt å la det bli med det... Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Anton Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Ingen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Vidarfre Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Drevolje skal byttes hvert år og belger har intervall på 5 år sies det Sitér dette innlegget Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen. Link to post
Teerex Svart 13.November.2011 Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 (redigert) Viktigst å sjekke girkabelbelgen Redigert 13.November.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.