Jump to content

Frakt av seil båt fra USA til Gøteborg

joelle

Recommended Posts

:nono:

mvh

harBayliner

:seeya:

Ett regelverk er ju for att følges, både possitivt og negativt. Hvis det er smutt hull i ett regelverk så kan jeg ikke se att det er feil att bruke det.

Jeg kan ikke se hvordan politikerne kan med god samvittighet ta moms på en tjeneste som man alerede betaler avgifter på i det land man kjøper den.

Nei jeg får definitivt ikke dårlig samvittighet for att seile båten opp fra Gøteborg og spare di moms pengene.

Rundt regnet så kommer Kjell Magne og gutta få rundt 100.000.- av meg uansett når jeg da tar in båten i Norge

I utgangspunkt har myndighetene ikke noen problemer til å legge norsk moms på utenlandsk moms :eek: Og det gjelder ikke bare norske myndigheter. Men det er mulig at du har undersøkt det bedre og har nyere info enn meg, hvor erfaringene er nok ca 10 år gammel. Eller jeg har ikke skjønt det i det hele tatt :rolleyes:

Forøvrig: alt om frakt av båt som tidligere ble skrevet

Redigert av Andreas (see edit history)

Du skal betale moms på kjøpesum + frakt,

De vil jo se av papirene at båten komme fra USA, så du må nok smile vedlig pent for og unnå noe frakt kroner i beløpet.

men det er låv og prøve.

:santcheers:

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

DETTE firmaet er stort på World wide frakt av båter.

Noen stilige animasjoner, absolutt å anbefale..

Ønsker du en gang å seile under fremmede strøk, men ikke regner med å ha tid til å dra dit du ønsker ?

Det er fullt mulig å sende båten i forvegen, lastet på en spesialbåt.

Klargjøring for loading.

Bilde

Submerging

Bilde

Lasting er igang

Bilde

Lystbåt betyr ikke det samme for alle..

Bilde

Fraktebåten har fjernet ballasten, og er påvei til DIN drømmehavn

Bilde

Suzuki

Redigert av Suzuki (see edit history)

No boat needed..

:lol:

Det virker som om jeg ska prøve og få tak på noen firma som kan seile den over for meg, siden disse båt frakt bedriftene virkelik kan ta godt betalt for sine tjenester. Hvis man kikker på linken som Suzuki sendte

Å seile en båt fra US til Norge, koster omlag 80-100K. Å få seilt den over, forutsetter at den er over snittet utstyrt. Alternativet er å leie flåte og annen sikkerhets utrustning til turen.

Husk at det er LANGT, og det skal dekkes både utgifter og lønn..

Suzuki

No boat needed..

DETTE firmaet er stort på World wide frakt av båter.

Noen stilige animasjoner, absolutt å anbefale..

Ønsker du en gang å seile under fremmede strøk, men ikke regner med å ha tid til å dra dit du ønsker ?

Det er fullt mulig å sende båten i forvegen, lastet på en spesialbåt.

Klargjøring for loading.

Bilde

Submerging

Bilde

Lasting er igang

Bilde

Lystbåt betyr ikke det samme for alle..

Bilde

Fraktebåten har fjernet ballasten, og er påvei til DIN drømmehavn

Bilde

Suzuki

Wow her leker vi ikke shipping :lol:

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at deres kjernevirksomhet er frakt av båter som er litt større enn 32 fot - men godt mulig jeg tar feil. Jeg ser liksom for meg at det må være enklere med mobilkran som løfter båten ombård enn å senke hele lasteskipet.

Jeg ville også ha sjekket om båten går inn i en 40" container. Jeg vet ikke std. høyden på en slik container og om båten går inn (uten rigg tenkte jeg da..)

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Har du pejling på priser vad dette koster S.  ??

Ja.

Rotterdam - Caribien; sail Yacht 3,5mx10m; 5 tons.

Pris omlag 10 000 $US. Andre veien ( Caribien - Rotterdam ) dyrere.

Hørt noen som tok en Bavaria 42 fra Australia og hjem, tror det kom på omlag 110 000 NOK.

Pris fra Athen til Norge for en 34 foter, kommer om få dager. Informerer da..

Den beste prisen får man nok om man får til dekkslast på en bananbåt, eller annen frakte båt ( Juice carrier kanskje ?) MEN - da er man ikke garantert så proff behandling, som ved bruk av special Yacht transport firma. Må sikkert ordne med krybbe osv selv også..

Suzuki

No boat needed..

Av en eller annen grunn ser jeg for meg at deres kjernevirksomhet er frakt av båter som er litt større enn 32 fot - men godt mulig jeg tar feil. Jeg ser liksom for meg at det må være enklere med mobilkran som løfter båten ombård enn å senke hele lasteskipet.

Jeg ville også ha sjekket om båten går inn i en 40" container. Jeg vet ikke std. høyden på en slik container og om båten går inn (uten rigg tenkte jeg da..)

Det er en tanke jeg og har gjort meg. Ska vente og se hva for priser ejg får først. Vet du hvor høy en sånn Container er?

Standardcontainer 2,5 m utvendig. Ultra high container = 3 m utvendig. I så fall må nok kjølen av. Dessuten må båten sages i to, langsetter, grunnet bredde. For en moderne seilbåt er omlag 3,5 m, bred, +- noen titalls cm.

En standardcontainer er 250cm utvendig, grunnet internationale road regulations.

Sorry, DET går neppe. Men en RO:RO båt, kan sikkert ta den, uten kjøl og mast..

Suzuki

No boat needed..

[Hm - containerne vi bruker på jobben har max høyde 250 ja.

Det finnes noe som heter open top containere som bla glassleverandører bruker - mulig det er et altnerativ. Om ikke finnes det en web side som formidler frakter av ulike slag. (fant den på "boat freight" på google)

Det finnes jo også alternativer til båt

Bilde

Ta en kikk på denne web siden petersandmay.

Bilde

hmmmm - kanskje same skip som Suzuki viste??

Og som vi ser av bildet under tar de småbåter med seg også :cool:

Bilde

Dette imponert meg - så jeg tar med et bilde til - denne båten er litt mindre enn den forrige (til glede for oss som tar 3 fot av gangen :wink: )

Bilde

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Bare lurer på en ting:

Med frakt og moms og annen elendighet - vil det være noe særlig å spare på dette?

Spørsmålet er feil stilt Lasse, spørsmålet er: har man råd til å la være ?

Du veit, gode opplevelser kan ikke måles i penger. Og å kjøpe en båt i Junaiten, og frakte den hjem på denne måten, ville iallefall jeg kunne leve på i 10 år. Minst. På samme viset som noen kan leve på opplevelsen av å kjøpe f.eks en.......Pelskåpe ?..

Suzuki - life is too short for booring hobbies

No boat needed..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...