Jon-Kåre Startet 18.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2004 Er det noen av medlemene som har erfaring fra /med denne bilen. Det er en 98 modell 2,0 med 133 hk som kun har hatt en eier gått cirka 70 000 km, alle servicer fulgt taknemelig om noen tar seg bryet med å svare. Det eneste jeg greie å finne ved søking på nettet er at det på 96 modellen var endel feil og mangler men at dettt har bedret seg kraftig Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Poseidon Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Jeg har en bekjent som hadde en slik noen år; hans eneste erfaring med den er at han aldri, aldri noensinne skal ha Chrysler igjen .... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Compromise Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Har hørt mye forskjellig om Stratus. De eldre modellene tror jeg det var mye tull med. Jeg tror 98 modellen skal være ok, men jeg er ikke helt sikker. En kollega hadde en 98 modell og var strålende fornøyd med den. Hva med å ta en tlf til verkstedet som har hat servicen på bilen? Selv har jeg en 2004 Sebring som jeg er strålende fornøyd med. Sitér dette innlegget /per Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Jeg har en bekjent som hadde en slik noen år; hans eneste erfaring med den er at han aldri, aldri noensinne skal ha Chrysler igjen .... mvh Poseidon Vet du hvilke årsmodel dette var????? Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Poseidon Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Vet du hvilke årsmodel dette var????? Det var mest sannsynlig en 1996 modell. mvh Poseidon PS Fører ikke NAF en statistikk over hvilke biler som er mest/minst pålitelige og hvilken gjennomsnittlige levetid bilene har? DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sebaldus Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Har hørt og lest at Neon har relativt lite alvorlige feil men er dårlig sammenskrudd. Stratus er det mye problemer med og jeg har sett flere til salgs med ny topp og automat. På den annen side får du en Stratus for 50 000. Det er mye bil for pengene. Sjekk i så fall ut at de vanligste problemdelene er byttet ut. Sikkert ikke lurt å kjøpe en der selger oppgir at denne har det aldri vært byttet annet enn olje på. Da kan ting stå i kø. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Har hørt og lest at Neon har relativt lite alvorlige feil men er dårlig sammenskrudd. Stratus er det mye problemer med og jeg har sett flere til salgs med ny topp og automat. På den annen side får du en Stratus for 50 000. Det er mye bil for pengene. Sjekk i så fall ut at de vanligste problemdelene er byttet ut. Sikkert ikke lurt å kjøpe en der selger oppgir at denne har det aldri vært byttet annet enn olje på. Da kan ting stå i kø. Da er den foreløpige stillingen 1-1 Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Nadheim Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Er det noen av medlemene som har erfaring fra /med denne bilen. Det er en 98 modell 2,0 med 133 hk som kun har hatt en eier gått cirka 70 000 km, alle servicer fulgt taknemelig om noen tar seg bryet med å svare. Det eneste jeg greie å finne ved søking på nettet er at det på 96 modellen var endel feil og mangler men at dettt har bedret seg kraftig Har aldri hatt en slik bil, men jeg vet at den regnes som "ukurant". Hvis du får den til spottpris, og har tenkt å ha den til den avgår ved døden er det sikkert et greit kjøp. Hvis den koster tilnærmelsesvis like mye som en "ordentlig bil", eller du har tenkt å ha den noen år og så selge den, er det en dårlig deal. Finn ett utvalg sammenlignbare Toyota, VW, Volvo e.l. Hvis prisen for Stratusen ligger på mellom 30-50% av hva bilene i utvalget koster, kan det være interessant. Stratus kommer til å gå for vrakpant+ en pose godteri om få år. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 19.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 (redigert) fant omsider en test. denne testen dømmer ikke like hardt på noen måte som noen av medlemene her, lurer på om de som utaler seg gjør det i forhold til 96 modellen som det og refereses til i testen. prisen er cirka 25 000,- under gjeldende listepris http://www.dinside.no/php/art.php?id=3214 Redigert 19.Desember.2004 av jonkare (see edit history) Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Bajaz Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Hei ! Har selv hatt en Stratus, kjøpte den ny i 98 og solgte den igjen to år senere. Da hadde jeg kjørt 40 000 km med den uten å oppleve problemer av noen art. Bilen var helt kurant og kjøre. Det eneste jeg har og utsette på den er støy i kupeen, det virker som om den er litt dårlig støyisolert. mvh. bajaz Sitér dette innlegget Mvh. Bajaz Bella 621 Mercury Optimax 150 Link to post
goggen Svart 19.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2004 Jeg kjøpte en 95 modell i 1996 - 2.0l m/ 133 hk som da var kjørt 20.000km. Hadde bilen til jeg pga. små barn kjøpte VW Passat stasjonsvogn i 2001 - bilen hadde da gått 120.000km. Kjempefornøyd med Stratusen selv om det var fra den såkalte "første tiden". Få problemer - kun en servoslange som gikk.... Solgt bilen til min svoger i 2001 og han hadde den så i ca 2 år - også han godt fornøyd. Min mest negative erfaring var egenskapene på vinterføre - litt vel mye slede..... Ellers er det en flott bil som trives godt på vegen - var på europatur med den i 1998 og den trivdes ypperlig i hastigheter rundt 160-180 kmt. Mange gode minner med Stratusen!!! Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.