Jump to content

BÅTPLASSENVIMPEL & BÅTFØRERBEVIS

Poseidon

Recommended Posts

God dagen, gode båtvenner!

Mens jeg nå nettopp kjøpte juletre kom jeg plutselig på en ide (jeg tenker visst båt hele tiden :wink: )

For å spre det gode budskap - det om entusiastene på baatplassen - og få flest mulig til å føre Båtplassenvimpel, bestemte jeg meg for at:

Alle som deltar i Båtførerkurset, og avlegger Båtførerprøven på Båtplassensamlingen i Stavanger - de får hver sin gratis Båtplassenvimpel for å vise allverden at de er ekte Båtentusiaster

Velkommen til entusiastisk båtførerkurs, i båtplassenregi, få båtførerbevis og båtplassenvimpel :santcheers::santcheers:

..... Dette må vel endelig være nok besvergelser til at det vemmelige hvite som nå kommer ned kan forsvinne :headbang::headbang:

Med entusiastisk hilsen

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Mens jeg nå nettopp kjøpte juletre kom jeg plutselig på en ide  (jeg tenker visst båt hele tiden  :wink: )

For å spre det gode budskap  -  det om entusiastene på baatplassen  -  og få flest mulig til å føre Båtplassenvimpel, bestemte jeg meg for at:

Alle som deltar i Båtførerkurset, og avlegger Båtførerprøven på Båtplassensamlingen i Stavanger  -  de får hver sin gratis Båtplassenvimpel for å vise allverden at de er ekte Båtentusiaster

Velkommen til entusiastisk båtførerkurs, i båtplassenregi, få båtførerbevis og båtplassenvimpel  :santcheers:  :santcheers:

..... Dette må vel endelig være nok besvergelser til at det vemmelige hvite som nå kommer ned kan forsvinne :headbang:  :headbang:

Med entusiastisk hilsen

Poseidon

Hei Hei, du bor nesten på Norpolen :lol::lol::lol:

Da kan det hende at det kommer noe vitt ned der du bor selv på vestlandet :seeya:

Har manøvrert båt siden jeg var en neve stor tok båtførerprøven i -74 burde vel holde??????

Noen mener det ikke er godt nok, hva mener du??? Har jo holdt det vedlike men det er klart hvis det skulle være et nødvendig krav fra høyeste hold så skal jeg bøye meg for det. :smiley:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Sitter å tenker det samme jeg. Født og oppvokst ved båthavna i Moss. Tok Båtførerprøven i 1967. (Gud vet hvor lappen er blitt av.) Føler at jeg har grei styring både på bestikk og det rundt meg når jeg ferdes. Men selvfølgelig, man glemmer jo noe med tiden. Men det har jo kommet godt med påfyll også.

Sitter å lurer på om jeg kanskje skulle hive meg på for oppfriskningen skyld?

OK, send meg det jeg behøver, så blir jeg også med på kurset, Poseidon!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Mens jeg nå nettopp kjøpte juletre kom jeg plutselig på en ide  (jeg tenker visst båt hele tiden  :wink: )

For å spre det gode budskap  -  det om entusiastene på baatplassen  -  og få flest mulig til å føre Båtplassenvimpel, bestemte jeg meg for at:

Alle som deltar i Båtførerkurset, og avlegger Båtførerprøven på Båtplassensamlingen i Stavanger  -  de får hver sin gratis Båtplassenvimpel for å vise allverden at de er ekte Båtentusiaster

Velkommen til entusiastisk båtførerkurs, i båtplassenregi, få båtførerbevis og båtplassenvimpel  :santcheers:  :santcheers:

..... Dette må vel endelig være nok besvergelser til at det vemmelige hvite som nå kommer ned kan forsvinne :headbang:  :headbang:

Med entusiastisk hilsen

Poseidon

Hvis det er mulig så blir jeg med jeg oxo, :santcheers:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Hei Poseidon.

Straks pengene i kassen skramler, bøker ut av postkassen ramler.

Takk for forsendelse.

Faxen :flag:

PS! Som Stavanger gutt, kan du svare på følgende:

Hvis jeg skriver mitt båtnavn med KS istedet for X, ringer det en bjelle hos deg? DS!

Fairline Mirage 29 er solgt.

Hei Poseidon.

Straks pengene i kassen skramler, bøker ut av postkassen ramler.

Takk for forsendelse.

Faxen

PS! Som Stavanger gutt, kan du svare på følgende:

Hvis jeg skriver mitt båtnavn med KS istedet for X, ringer det en bjelle hos deg? DS!

Hei igjen Faxen,

Faksen med 'ks' refererer trolig til en grunne med samme navn. Disse grunnene finnes langs hele kysten og navnet har sin opprinnelse i at når det brøt over disse grunnene kunne skumrokket minne om fakset på en hest.

Men hvis du hadde noen annen bjelle i tankene så må jeg foreløpig melde pass - mente du kanskje at båten har vært hjemmehørende her i Stavanger og at jeg burde kjenne båten?

mvh

Poseidon

PS

Kjekt å høre at "pakken" er kommet vel frem!

DS

Mens jeg nå nettopp kjøpte juletre

Med entusiastisk hilsen

Poseidon

Hva har du tenkt til å henge i toppen av juletreet da Poseidon? :wink:

Redigert av rem (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hva har du tenkt til å henge i toppen av juletreet da Poseidon? :wink:

Pyntingen av juletreet sorterer under stuertdepartementet, så det legger jeg meg overhodet ikke bort i.

Men under juletreet, der håper jeg å finne boken om Wichmann motorfabrikk og annen like oppbyggelig litteratur .....

mvh

Poseidon

Poseidon

Å filleren, jeg må skaffe en båt til, har jo akkurat bestilt 2 vimpler. Er det greit for deg poseidon om jeg legger skylda på deg når kona kommer etter meg med kjevla når jeg anskaffer enda en båt ???? :lol:

For dere som måtte lure på dette med kjevla, det blir isåfall båt nummer 6 på 3 år :blush:

Når vi er inne på dekaler og slikt.

Et ønske:

Skaff oss litt voksne T-skjorter som passer. Har 2 stk. xl som sitter som pølseskinn :lol:

Ønsker noe som kan passe oss litt romslige rundt belte.

Bestiller 3 stk. omgående.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har du vimpel på Poseidon? :blush:

Hei Jamo,

Spørsmålet minner om en kommentar som jeg fikk for lenge siden fra en kollega jeg jobbet sammen med i Kuala Lumpur. Han var nemlig så helt ubeskrivelig smellfeit at han vakte oppsikt hvorenn han kom. Han pleide å si at det hadde sine fordeler: "En mann med mitt utseende behøver ikke visittkort!"

Omtrent det samme kan jeg si: "En mann med båt som min behøver ikke vimpel....." :flag:

Nei, i alvor snakk; foreløpig har jeg ikke vimpel, men den kommer - selv om den lille fliken ikke blir så lett å få øye på oppe i masten.

mvh

Poseidon

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...