Captain Chaos Startet 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2011 Hei! I forbindelse med konservering av KAD300 hadde jeg tenkt å koble på en slange til vannintaket rett på pumpehuset/impellerhus og føre denne til ei stor bøtte. Må jo kjøpe meg en slange. Hvilken innvendig diameter eller betegnelse er det på en slik slange? /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Oblivious Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Kan du ikke bare ta av slangen bak på drevet? Mulig det er trangere på din installasjon enn på min.. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Jeg har ikke drev, men jeg putter slangen ned i sjøvannsfilteret (enkelt og greit). Denne passer rett ned i hullet på sjøvannfilteret mitt fra Volvo Penta. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 (redigert) Det kommer an på om sjøvannsfilteret sitter på sugesiden eller trykksiden av pumpen. Redigert 19.Oktober.2011 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Sjøvannsfilteret mitt sitter før impelleren som suger sjøvann. (Håper alle andre har det på samme måten ) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Jeg kjenner ikke KAD/KAMD serien. Grunnen til at jeg spør er at på D4/D6 er begge varianter brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 19.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Filteret sitter på feil side på Kad300 :( Har vurdert å ta det fra drevsiden også, men hadde håpet å kunne konservere noen dager før jeg har anledning til å ta av drevene. Klokker på drev fungerer og til gjennomskylling men for dårlig til konserveringen. Så da var tanken å skylle med klokker, og så ta av slangen ved pumpa og koble 20liters bøtta der. /Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.