Double Weber Startet 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2011 Jeg skal kanskje kjøpe meg en colibri 15 fot. Disse båtene som ligner en del på Musling 430. I den forbindelse lurer jeg på hvilken størrelse stamme på motoren jeg trenger? Akterspeilet ser noe høyt ut... Er det noen her inne som har erfaring med denne type båt? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
ibizafan Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 lang Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Double Weber Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 eier sier han målte akterspeilet til ca 60cm. Er ikke det xl størrelse? Synes det virker litt rart at en slik båt skal ha så høyt akterspeil... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Teerex Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 (redigert) Det er jo bare relativt store båter som bruker XL stamme. Hekken må være ombygd på et vis hvis den ikke skal ha vanlig L stamme. Redigert 18.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 lang stamme er vel 51cm, målt loddrett ned fra kanten på akterspeilet. Kan muligens være at speilet ble bygd høyt for å kjøre med høyt montert motor? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Double Weber Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Kan muligens være at speilet ble bygd høyt for å kjøre med høyt montert motor? Tror du traff spikeren på hodet der ivar Jeg fjernet de aluminiumsplatene som utgjorde forsterkningen på akterspeilet, under der fant jeg en del "luft" og et lavere akterspeil. Her er den bakre platen fjernet. Den dekket hele det hvite området samt at den bøyde seg over og møtte den fremre platen. Her er begge platene fjernet. Nå er akterspeilet ca 55cm høyt. Jeg målte motoren og den er ca 53cm ned til kavitasjonsplata. Jeg ser på båten at det er støpt inn en plate på ca 1,5cm på toppen av akterspeilet. Jeg vet ikke helt om jeg gidder å fjerne den. Det innebærer jo litt mer arbeid Tror dere ikke at jeg kan kjøre med den sånn? Hvis jeg kjøper meg en stålpropell, noe jeg hadde tenkt å gjøre likevell, så utgjør vel det ca riktig heving av motoren? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Fjordland Svart 31.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 På min båt ligger kavitasjonsplata et par cm over bunn. Funka fint både med alu og stål propell det... Sitér dette innlegget Link to post
Espen1978 Svart 31.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 Mulig å få se mer bilder av denne båten ? :) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 Det er fullt mulig Skal ha denne motoren på Og bruke denne kontrollen Nå mangler jeg bare riktig lengde på kablene. De som fulgte med kontrollen er ment for en båt med styreposisjon lenger fremme i båten. De er alt for lange... Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 31.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2011 På min båt ligger kavitasjonsplata et par cm over bunn. Funka fint både med alu og stål propell det... Godt å høre Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.