Double Weber Startet 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Oktober.2011 Vurderer å kjøpe båt med en Johnson 40hk 1996 modell. Det eneste problemet er at den er ca 10cm for kort. Er det ikke slik at det går ann å sette inn et mellomstykke på stammen og skifte til lenger drivaksel? Mener jeg har sett noe sånt. Har kikket litt på nett men sliter litt med å finne ut av dette. Kan noen hjelpe? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Møkkalasset Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 (redigert) Tror det er mellomstykke å få til disse, men du må i så fall også bytte røret til kjølevannsinntaket. Og forlenge gearstaget. Mener forresten at forskjellen mellom kort og lang stamme er ca 12 cm, så da må du evt. heve motoren litt på akterspeilet hvis 10 cm er absolutt. Redigert 18.Oktober.2011 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Blir i tvil når jeg ser denne. Den ser veldig lik ut til din, men påstås å ha lang stamme. Hmmm.... Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Motoren skal stå på en colibri 15 fot. Den er veldig lik musling 430. Etter som jeg forstår skal det være "langt" akterspeil på denne, men eier av båten og motoren sier at han måler akterspeilet til ca 60cm og motoren da til rundt 50cm. Er ikke 60cm xl størrelse? Synes egentlig det er merkelig at en slik båt skal ha så høyt akterspeil Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Dette er motoren som står på den i dag. Den ligger også noe høyt. Eier sier kavitasjonsplata ligger ca 6cm over bunnen av båten. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Møkkalasset Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 (redigert) Ser at den står for høyt. Men er du sikker på at den motoren er lang? Redigert 18.Oktober.2011 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Dette er en annen colibri. Den stammen ser jo relativt langstrekt ut. Hvilken størrelse stamme er det? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Møkkalasset Svart 18.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Tror du må måle litt.... Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Men er du sikker på at den motoren er lang? Jeg er desverre ikke sikker på noen ting. Fikk telefon i dag fra selger at han hadde målt lengden på motoren før han skulle sette den på, altså den 40 hesteren tidligere avbildet, og han hadde da komt frem til at den var for kort. Hvilke størrelse den 2010 modell 60 hesteren er vet jeg heller ikke. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 18.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2011 Men er det noen som vet pris på deler, eller har link, til å endre stammens lengde? Et slikt mellomstykke tenker jeg helst på da. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Ingar Svart 19.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2011 Skal en sånn ombygging lønne seg må man skaffe en billig delemotor, evnt brukte deler. Nye deler blir altfor dyrt, selv fra USA, da er det bedre å finne en annen motor med riktig stammelengde. Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 30.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2011 Jeg trenger heldigvis ikke gjøre noe med motoren. Fant at akterspeilet på båten var bygd om, og det på en måte som var relativt lett å reversere https://baatplassen.no/i/topic/86063-colibri-15-fot-kortlangxl-stamme-noen-som-vet/page__view__findpost__p__1217199 Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.