Jump to content

Ny Princess V39


mhemil

Recommended Posts

Det har allerede blitt skrevet noen spaltemeter om denne nye spennende Princess V39 som skal presenteres på London Boat Show i Januar 2012. Båten er minstemann fra Princess med samme softtop løsning som sine storebrødre nye V42 og V45. Softtop er perfekt for norske sommere. En av forskjellene, sett i forhold til storebrødrene, er at denne mangler solseng og jollegarasje. I følge produsentens hjemmmeside skal det være et stort stuverom akter på båten som skal kunne romme en sammenlagt jolle samt utenbordsmotor. For de som ikke har sansen for jolle på badeplattform, kan kanskje dette være en god idè. Krever nok en dedikert kompressor til formålet. En annen forskjell er at badet i midtkabinen mangler. Dette synes mange likevel er overkill i V42. Bedre å benytte denne plassen til garderobeskap. Båten utstyres med dobbel VP-D6-330 og antas da å nå 38 knop. Står ikke noe om opsjon på 370.

 

Red. Prisen på båten starter på 2.770.000,- se her.

 

outside.jpg

inside.jpg

pantry_saloon.jpg

layout_outside.jpg

layout_inside.jpg

Redigert av mhemil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

bra layout og veldig fint design! lit for minimalistisk stil etter min smak men vakkert! Lit for dyr og stor båt for min del, dessuten kommer jeg ikke til å kjøpe noe som helst med D-serie Penta! En stor tung båt i priskalsse 3-4 mill fortjener motorer som står i stil med kvaliteten og robustheten med resten av skuta! Et stort + fra mmeg over at dem har sløyfa jollegarasje! etter min mening bare tull på båter under 60-70 fot! ødelegger layouten og plassutnyttelsen! Det finnes så mange flotte davit løsninger på markedet som er like enkelt å betjene, om ikke enklere!

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

helt enig! grå eller sølvfarga skrog er veldig flott! spørs hvor fint det er over tid.. krever vel masse polering og beskyttelse for sol og salt.

 

chranchiasoelv.jpg

 

 

 

Har sansen for skrog som lakkeres i metallic farger. Denne fargen var flott. Får meg til å gruble og regne lakkpriser :rolleyes: ...

 

Kjetil S

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Det er jo stor tradisjon for engelske båter å plassere byssa nede, skandinaviske båter plasserer gjerne byssa oppe på hoveddekk/uteplass Det er vel en smakssak, og det er vel mange og sterke meninger om det! Jeg skal ikke si noe vondt om Grandezza men jeg har et inrtykk i at Princess er hakket hvassere når gjelder faktisk kvalitet. Konservativ som jeg er har jeg sansen for Engelsk båt tradisjon, selv om V-seriene er noe av det mest inoative fra den kanten hehe

 

Er det med slagside selvopplevd eller er det antagelser? Jeg har lenge hatt sansen for Vserien, men kan ikke si at jeg har lagt merke til slagside på bilder av disse båtene. Uanset kan det ikke være værre en at det går an å kompensere med et eller annet.

 

Jeg ville her og på Grandezza 39 flytta byssa opp og ut !

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Så er det vel også på denne umulig å komme seg opp foran, på grunn av pullpiten. Den går rundt hele veien. Jeg skjønner ikke hvorfor ! Hvorfor ? Burde ikke være noen sak å ha en åpning der ?

 

 

"Hopp da kjærring" får lissom en litt annen betydning der :lol:

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

all inredning på en side og båten blir liggende skakt i vannet.

 

Vet ikke hvilke båter som ligger skakt men Princess er IKKE en av dem.. ved agr montering etc fra fabrikk så blir dette kompensert for.. de gangene jeg har sett Engelske båter ligge skakt er når man monterer ankervinsj med kjetting UTEN og kompensere for dette med ballast.

 

Jeg erindrer noen ranke norske båtyper som ligger skakt fra fabrikk.. og ja det ser og er MEGET irriterende i en helplaner da båten går "skjevt" i sjøen.

 

På båtene levert til skandinavia så er det med "åpen" pulpit.. da vi har dette fenomenet med skjærgård og tillegging med bau.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

På vår gamle Princess 45 hadde vi en del slagside når båten lå rolig.

Men det hadde ikke noe og si på folkene om bord.

 

PÅ vår nyere Pricess 50 (2003 mod) er dette lakt balast som gjør at den liger rett. (ser oginalt ut)

 

Dette er begge flybridge båter da vist det har noe og si.

 

 

Om dette blir et problem på V39 når den ligger stille blir jeg overasket. har ikke noe spes prob med det på Nordkapp på 25 fot.

 

Problemet kommer mer i fart, men regner med at de har trimflaps som standard;O) :lol:

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Spesifikasjoner:

 

Length overall (incl. pulpit): 42ft 6in (12.98m)

Length overall (excl. pulpit): 41ft 6in (12.65m)

Hull length (excluding swimming platform): 39ft 3in (11.99m)

Beam: 12ft 5in (3.81m)

Draft: (Drives Raised): 1ft 10in (0.56m)

Draft: (Drives Lowered): 3ft 4in (1.02m)

Displacement approx.: 9,100kg* (20,062 lbs)

Fuel capacity: 154 gal/185 US gal/ 700 L

Water capacity (incl. calorifier): 73 gal/88 US gal/ 332 L

Redigert av mhemil (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Mange er nok uenig der og vil følge trenden med lysere inredning og moderne lyse eller beige textiler. Selv er jeg nok som deg konservativ og liker best Mahogany inredning. Helst halvblank ala Nord West.

 

Trist farve på treverk inne , ser ut som belli Ikea .. tror mange velger annen båt pågrunn av dette. og se en 50- 60 foter Princess med denne farve treverk og så komme inn i varmen på en Sunseeker , ikke tvil hva jeg ville valgt .

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Her er de første offisielle bildene av V39..

 

Mye penere tre valg enn på data animasjonen.

 

V39

 

Nei den nye til sunseeker er ventet september 2012.. den er 1 år forsinket grunnet at de først trodde de skulle lage en 38 foter.. men den ble for trang for markedet.

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Som det går fram av artikkel så er v39 50000 pund billigere enn fairlines modell i innstegsmodell. De har også truffet langt bedre på design synes jeg. Men som det står..... Det spørs hvor bra fartsegenskaper blir... Men princess har alltid hvert et rimligere merke enn fairline.. Med unntak av bruktpriser her hjemme. Salgsvolummessig ligger de vistnok langt unna konkurenten.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...