Jump to content

Vekter på eldre Suzuki påhengsmotorer?


Fjordland

Recommended Posts

111 kg mot 153 kg ref. side 12 HER

 

90 og 100 veier det samme, altså en temmelig tung 90 hk sammenlignet med f.eks. Yamaha 90 som veier kun 120 kg.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

yamaha 90 er veldig populær pga. vekten. ikke lett å finne et bra eksemplar billig :wink:

Yamaha 70 er nok den optimale motor på Musling 430, veier 105 kg.

En jeg kjenner har det, men han har ikke fått prøvd den ennå.

90 hk blir fort litt skummelt på muslingen :eek:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

tja kan jo ta utgangpunkt i denne yamaha 90, kan jo være et kupp hvis det ikke er noe alvorlig galt med den da http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31076638

 

her en evinrude 90 -96 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31056071

merc 100 -96 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31378629

 

ser ut som de ligger opp mot 30.000 men det er jo før evt. prutning da... så ikke sikkert det går å få mer enn 20-25 på denne tiden av året.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Må nok bli en Yamaha tenkker eg. Tør ikkje kjøpe evindrude etter min far hadde 3 slike da Ficht kom på markede. (tror fortsatt han våkner om nettene pga disse) Mercen er vel 4 syl?

 

Ser ut som en startpris på 30.000,- kan være et godt utgangspunkt på Suzukien min da. Da er det bare og vente på nye deler...

Link to post
Share on other sites

Evinrude og merc er jo tyngre, de er vel en kubikk-klasse opp i forhold til yamaha 90, det er jo en fordel på litt større båter.

Det er vel bare yamaha 90 som har så lav vekt tror jeg.

 

Suzukis 2-taktere er vel ikke så vanlige som yamaha, merc og evinrude så det spørs om du greier å få samme pris.

 

Evinrude er jo bra motorer, hvis man bare unngår akkurat Ficht-modellene. De er jo dessuten for tunge for muslingen.

 

Kan tenke meg at E-tec 60 (107 kg) passer utmerket på Muslingen hvis man syns at forbruk og støynivå på eldre totaktere er en ulempe. Og ingen motorer ser jo flottere ut enn en hvit E-tec. Men de koster jo en del, hvis man ikke fanger opp et og annet finn-kupp innimellom, men de blir som regel revet bort med en gang.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...