Fjordland Startet 21.Oktober.2011 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2011 Har lete en del på nett, men tydligvis ikkje på de rette stedene. Noen som vet vekten på en -1988 mod DT-65 2-takt -1996 mod DT-90 V4 2-takt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Skrotnisse Svart 21.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Har du lett her ?? http://store.brownspoint.com/ Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 21.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2011 Ja, men ikkje sikkert eg har leita godt nok. Har vist handla meg ein 90 hk nå, så er spent på kor mye mer enn 65hesteren den veier..... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2011 (redigert) 111 kg mot 153 kg ref. side 12 HER 90 og 100 veier det samme, altså en temmelig tung 90 hk sammenlignet med f.eks. Yamaha 90 som veier kun 120 kg. Redigert 22.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 23.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Blir nok litt tung da. Får selge denne og finne en billig yamaha da. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 23.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 (redigert) yamaha 90 er veldig populær pga. vekten. ikke lett å finne et bra eksemplar billig Yamaha 70 er nok den optimale motor på Musling 430, veier 105 kg. En jeg kjenner har det, men han har ikke fått prøvd den ennå. 90 hk blir fort litt skummelt på muslingen Redigert 23.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 23.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2011 Noe 70 hester blir det nok ikkje. Eg har jo 65, så eg gidder ikkje bytte motor for 5 hk. Nå står det en DT 90 i garasjen, så om noen vet om et undervannshus så send meg en PM. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 24.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 (redigert) Noen som tør verdivurdere en 1996 mod Suzuki 90 hester? Den ser veldig fin ut, både utvendig og innvendig. Med et fungerende undervannshus før salg selvfølgelig (kjøpt idag og sendes fra us) Redigert 24.Oktober.2011 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 (redigert) tja kan jo ta utgangpunkt i denne yamaha 90, kan jo være et kupp hvis det ikke er noe alvorlig galt med den da http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31076638 her en evinrude 90 -96 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31056071 merc 100 -96 http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=31378629 ser ut som de ligger opp mot 30.000 men det er jo før evt. prutning da... så ikke sikkert det går å få mer enn 20-25 på denne tiden av året. Redigert 24.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Fjordland Svart 25.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2011 Må nok bli en Yamaha tenkker eg. Tør ikkje kjøpe evindrude etter min far hadde 3 slike da Ficht kom på markede. (tror fortsatt han våkner om nettene pga disse) Mercen er vel 4 syl? Ser ut som en startpris på 30.000,- kan være et godt utgangspunkt på Suzukien min da. Da er det bare og vente på nye deler... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 25.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2011 (redigert) Evinrude og merc er jo tyngre, de er vel en kubikk-klasse opp i forhold til yamaha 90, det er jo en fordel på litt større båter. Det er vel bare yamaha 90 som har så lav vekt tror jeg. Suzukis 2-taktere er vel ikke så vanlige som yamaha, merc og evinrude så det spørs om du greier å få samme pris. Evinrude er jo bra motorer, hvis man bare unngår akkurat Ficht-modellene. De er jo dessuten for tunge for muslingen. Kan tenke meg at E-tec 60 (107 kg) passer utmerket på Muslingen hvis man syns at forbruk og støynivå på eldre totaktere er en ulempe. Og ingen motorer ser jo flottere ut enn en hvit E-tec. Men de koster jo en del, hvis man ikke fanger opp et og annet finn-kupp innimellom, men de blir som regel revet bort med en gang. Redigert 25.Oktober.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.