Jump to content

Edit History

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Arduino Micro er fin den! Har du reelle sensor data på displayet over? Har du også implementert forbruksmåler med HW fra denne tråden. Det ser pent ut!! Post gjerne koden om du føler for det! Og fortell hvordan du hentet olje-temp og annet moro fra motor.

EDIT:

Ser du skriver at du kaster ideer rundt deg... Planlegger du dette eller ble du revet med? Uansett moro å samle slike sensordata i Arduino X eller tilsvarende.

Det er selvsagt smak og behag omkring hvilke chip som er best for hvilke prosjekt. Jeg kan tenke meg å knytte til en mobil-WiFi-gateway, da er det enklest med ESP8266. Det er ikke mange kodelinjer som skal til for å poste sensor data til en datasamlertjeneste... Når du først har en GPS i systemet, så kan du jo også logge hvor båten er - kan være kjekt om båten plutselig ikke ligger der du la den sist...

EDIT:

Aller helst skulle jeg sett at diverse dekrypteringsforsøk av NMEA2000 protokollen hadde lykkes, slik at jeg kunne ha koblet chipen direkte til NMEA-bussen. Sist jeg tittet igjennom denne tråden fant jeg en NME 2000 shield tråd, men det virket ikke på meg "de" har løst dette uten dyr HW. Eller?

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Arduino Micro er fin den! Har du reelle sensor data på displayet over? Har du også implementert forbruksmåler med HW fra denne tråden. Det ser pent ut!! Post gjerne koden om du føler for det! Og fortell hvordan du hentet olje-temp og annet moro fra motor.

Det er selvsagt smak og behag omkring hvilke chip som er best for hvilke prosjekt. Jeg kan tenke meg å knytte til en mobil-WiFi-gateway, da er det enklest med ESP8266. Det er ikke mange kodelinjer som skal til for å poste sensor data til en datasamlertjeneste... Når du først har en GPS i systemet, så kan du jo også logge hvor båten er - kan være kjekt om båten plutselig ikke ligger der du la den sist...

Aller helst skulle jeg sett at diverse dekrypteringsforsøk av NMEA2000 protokollen hadde lykkes, slik at jeg kunne ha koblet chipen direkte til NMEA-bussen. Sist jeg tittet igjennom denne tråden fant jeg en NME 2000 shield tråd, men det virket ikke på meg "de" har løst dette uten dyr HW. Eller?

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Aller helst skulle jeg sett at diverse dekrypteringsforsøk av NMEA2000 protokollen hadde lykkes. Sist jeg tittet igjennom denne tråden fant jeg en NME 2000 shield tråd, men det virket ikke på meg "de" har løst dette uten dyr HW. Eller?

SøndreSvaberg

SøndreSvaberg

Det er selvsagt smak og behag omkring hvilke chip som er best for hvilket prosjekt. Jeg kan tenke meg å knytte til en mobil-WiFi-gateway, da er det enklest med ESP8266. Det er ikke mange kodelinjer som skal til for å poste sensor data til en datasamlertjeneste... Når du først har en GPS i systemet, så kan du jo også logge hvor båten er - kan være kjekt om båten plutselig ikke ligger der du la den sist...

• Create New...